آزمایش بالینی فاز سوم واکسن کرونا چین در امارات متحده عربی آغاز شد
  • سیاسی

  • تیر 04، 1399 - 09:40


آزمایش بالینی فاز سوم اولین واکسن منتخب چین در مقابله با کروناویروس جدید از روز سه‌شنبه در امارات متحده عربی آغاز شد و این مورد، اولین آزمایش بالینی در خارج از کشور چین برای یک واکسن چینی است و گامی مهم در جهت استفاده از این واکسن به نفع تمام بشریت خواهد بود.

به گزارش پیپل نیوز،  افتتاحیه کار آزمایی بالینی فاز سه واکسن تهیه‌شده توسط گروه ملی داروسازی سینوفارم (Sinopharm ) چین، به‌طور آنلاین در پکن، ووهان چین و ابوظبی امارات برگزار شد.

بر اساس بیانیه رسمی شرکت داروسازی سینوفارم، عبدالرحمن محمد آل اویس، وزیر وزارت بهداشت امارات متحده عربی سند تایید آزمایش بالینی را به سینوفارم صادر کرد.

نیکل جیان، سفیر چین در امارات در افتتاحیه گفت: همکاری بین ملی در مرحله سه کار آزمایی بالینی بین چین و امارات نه‌تنها تلاش‌های موفقیت‌آمیز همکاری‌های بین‌المللی در تحقیقات واکسن را توسعه می‌دهد، بلکه همکاری استراتژیک جامع بین چین و امارات را برجسته می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، گروه 42 مستقر در ابوظبی که طی کارآزمایی‌های بالینی آینده با سینوفارم همکاری خواهد کرد، خدمات هوش مصنوعی را به محققان واکسن کروناویروس ارائه کرده است.

انستیتوی محصولات بیولوژیکی ووهان، وابسته به سینوفارم در تاریخ 16 ژوئن اعلام کرد: واکسن غیرفعال کووید-19این شرکت در دو مرحله اول آزمایش‌های بالینی هیچ عارضه جانبی جدی نشان نداده است و این واکسن، اولین واکسن منتخب در جهان با ایمنی مطلوب است.

این شرکت داروسازی اعلام کرد: پیش‌ازاین  180 داوطلب در سینوفارم با واکسن منتخب واکسینه شدند و به‌تازگی نیز بیش از 1000 کارمند سینوفارم به‌طور داوطلبانه واکسن را دریافت کردند و نتایج نشان داد که واکسنی ایمن و موثر با عوارض جانبی به‌مراتب پایین‌تر از سایر واکسن‌های تحت آزمایش است.

در تاریخ 12 آوریل، موفقیت واکسن برای ورود به کار آزمایی بالینی فاز یک و موفقیت فاز دو آن نیز در ووشی  استان هنان مرکزی چین تایید شد.

شایان‌ذکر است که سینوفارم در صورت نیاز به استفاده اضطراری، آزمایشگاه ایمنی سطح بالایی را برای تولید واکسن بالقوه کووید-19ایجاد کرده است.

در 15 آوریل، موسسه محصولات بیولوژیکی سینوفارم گفت: ظرفیت تولید سالانه 120 میلیون دوز واکسن دارد و موسسه دیگر این شرکت در ووهان قادر به تولید 100 میلیون دوز واکسن در سال است.