اجازه ندادیم در دفاع مقدس صادرات نفت ایران تعطیل شود
  • اجتماعی

  • آذر 07، 1400 - 05:47


ارشد نظامی ارتش در هرمزگان؛

اجازه ندادیم در دفاع مقدس صادرات نفت ایران تعطیل شود

به گزارش روزنامه دریای اندیشه؛در آستانه روز نیروی دریایی نشست خبری ارشد نظامی ارتش در استان هرمزگان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری ارشد نظامی ارتش در هرمزگان و فرمانده ناوگان مقدم جنوب در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: رسانه از جایگاه رفیع و ارزشمندی برای نیروی دریایی برخوردار است چرا که تلاش ها و موفقیت های این نیرو توسط رسانه ها تبیین شده و به سمع و نظر مردم می رسد.

وی افزود: هم اکنون هفتاد و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش هزاران مایل دور تر از سواحل کشور عزیزمان ایران در حال انجام ماموریت و تامین امنیت کشتی ها و خطوط کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران هستند و برای ایران اسلامی در آب های بین المللی افتخار آفرینی می کنند.

امیر شفقت با به اشاره دوران هشت سال دفاع مقدس  بیان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در جنگ تحمیلی ایفا کرد و موفق شد در شصت و هفتمین روز از آغاز تهاجم نابخردانه بعثی ها به کیان میهن اسلامی در عملیات هایی که از لحاظ وسعت و اهمیت بسیار ضروری بود و توانست برای نیروهای مسلح روحیه بخشی بسیاری داشته باشد بیش از ۱۳ فروند ناو و ناوچه و چندین تجهیزات پروازی نیروی دریایی عراق را نابود کند و معادلات جنگ را تغییر دهد.

فرمانده ناوگان مقدم جنوب تصریح کرد: در این عملیات ها نیروی دریایی ارتش موفق شد سکوهای نفتی استراتژیک البکر و الامیه عراق را در خلیج فارس نابود کند و صادرات نفت عراق متوقف شود و مشکلاتی برای آنها در این حوزه درآمدی به وجود بیاید.

وی ادامه داد: رژیم بعث پس از این شکست در دریا جنگ را در خلیج فارس به عرصه هوایی کشاند و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا محیط دریا را برای کشتی ها و نفتکش کش های ایرانی ناامن کند اما با تلاش و مجاهدت ها و حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جلوی این امر گرفته شد و نیروی دریایی موفق شد بیش از ۱۰ هزار اسکورت موفق داشته باشد که به تبع آن حتی یک روز صادرات نفت ایران که آن روز تنها محصول برای درآمدزایی در کشور بود متوقف نشد.

ارشد نظامی ارتش در هرمزگان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور هم مرز است که از بین با ۱۲ کشور مرز آبی و خاکی یا صرفا مرز آبی دارد از این رو اهمیت این نیرو بسیار مهم و حیاتی است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امروز در جایگاه بسیار خوبی از لحاظ اشراف اطلاعاتی و عملیاتی قرار داریم به طوری چندین برابر وسعت کل کشور در دریا اشراف داریم و می توانیم تامین امنیت انجام دهیم.

امیر شفقت تصریح کرد: افسران جان بر کف نیروی دریایی ارتش در ناوگروه هفتاد و پنجم با ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران از دماغه امید نیک عبور کرده اند و توانستند خود را به دریایی اطلس جنوبی برسانند و حتی در ررژه دریایی بزرگ روسیه در سن‌پطرزبورگ شرکت کنند این حضور نشان داد که نیروی دریایی ارتش می تواند بیش از ۱۳۰ روز دریانوردی آن هم  بدون پهلوگیری در بنادر را  انجام دهد و اقتدار نظام اسلامی را آب‌های بین المللی به نمایش بگذارد و این امر مسئله ای بود که در مخیله دشمنان نمی گنجید.

فرمانده ناوگان مقدم جنوب خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش در بحث رصد نیروهای فرامنطقه ای تمام تحرکات نیروهای کشورهای دیگر را نه تنها روزانه بلکه به لحظه و ثانیه ای زیر نظر دارد و تدابیر لازم نیز با توجه به تحرکات آنها در دستور کار این نیرو قرار دارد.

 

وی ادامه داد: استراتژی نیروی دریایی ارتش این است که بتوانیم تمام نیازهای خود را در داخل کشور با تکیه بر توان متخصصان داخلی تامین کنیم تا در صورت لزوم دستمان زیر ساطور خارجی ها و دشمنان قرار نگیرد و بتوانیم در هر کجا و هر شرایطی که لازم بود برای ایران اسلامی عزت آفرینی کنیم.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از زیردریایی تمام ایرانی فاتح تاکید کرد: در ایام پیش رو خبرهای خوبی در رابطه با زیر دریایی فاتح خواهید شنید چرا که این زیردریایی آزمایشات عمقی خود را پشت سر گذاشته و آماده ایم که دوباره از این نمونه و حتی نمونه های پیشرفته تر تولید کنیم.

امیر دریادار دوم ستاد رضا قربانی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش نیز در این نشست اظهارداشت: اگر نیروی دریایی ارتش موفق شد در هفتم آذر ۵۹ با توجه به‌ شرایط خاص جنگ حماسه سازی کند به دلیل‌ تلاش و صبوری های خانواده های پرسنل این نیرو بود که در تمام ماموریت ها و تمام هفتم آذر ها پشت همسران خود ایستادند و منجر به حماسه سازی شدند.

وی افزود: تمام ماموریت ها و عملیات ها همسران افسران نیروی دریایی ارتش زینب وار و زینب گونه برای همسران خود مجاهدت کردند و فرزندان آنها را طوری تربیت کردند که امروز ولایتمدارانه پای انقلاب ایستاده اند.

امیر قربانی بیان کرد: همین الان تعدادی از همکاران ما مدت ۵ ماه است که در ماموریت هستند و این ماموریت ها به موفقیت نمی رسد مگر اینکه همسران آنها بتوانند خانواده خود و فرزندان‌ خود را مدیریت کنند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با اشاره به بیمارستان این نیرو در بندرعباس گفت: بیش از ۹۰ درصد کارهای سخت افزاری بیمارستان سیدالشهدا به اتمام رسیده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در بحث واکسیناسیون تمام پرسنل منطقه یکم و سربازان وظيفه دو دوز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند و افراد دارای بیماری زمینه ای نیز دوز سوم را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/