آغاز فعالیت هیات بادبانی با اختصاص اسلکه ویژه
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 22، 1402 - 06:28


معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از داکینگ و تعمیر اساسی یک فروند اسکله شناور بتنی در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی با هدف استفاده و پهلوگیری قایق‌های بادبانی و ورزش‌های انفرادی خبر داد.
به گزارش دریای اندیشه، فریدون پیشدار به رسانه‌ها اعلام کرد: این اقدام در راستای ایجاد زیرساخت‌های ورزش‌های مفرح و همگانی و ارتقای فرهنگ ورزش‌های دریایی انجام شد.
وی ادامه داد: اسکله یادشده پیش از این برای لایروبی و پهلودهی قایق‌های زباله روب و شناورهای گشت حفاظت مورد استفاده قرار می‌گرفت که با تعمیرات اساسی در نوع سازه، این اسکله از قابلیت پهلودهی قایق‌های بادبانی برخوردار است‌.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان توضیح داد: با توجه به عرشه آزاد حدود ۶۰ سانتی‌متر، اسکله یادشده مناسب برای پهلودهی انواع قایق‌های انفرادی و بادبانی تجهیز شده است.
پیشدار در خصوص مشخصات فنی این اسکله گفت: طول این اسکله حدود ۱۲ متر، عرض آن حدود ۲.۵ متر و ارتفاع آن نیز حدود یک متر و ۲۰ سانتی‌متر است.
وی با بیان اینکه این اسکله شناور بعد از اتمام تعمیرات به آب‌اندازی و به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزش‌های آبی در استان به بندر شهید حقانی بندرعباس منتقل شده است، خاطرنشان کرد: عملیات نصب این اسکله به پایان رسیده و به‌زودی بهره‌برداری آزمایشی آن آغاز خواهد شد.