اجتماع بزرگ خانواده های پاسداران امام رضایی در جزیره عجایب هفتگانه برگزار ضد
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 21، 1401 - 06:50


علی ستاری 

به گزارش اختصاصی روزنامه دریای اندیشه، کاروان مرکزی زیرسایه خورشید استان هرمزگان متشکل از کاروان خدام حرم مطهررضوی و تیم اجرایی زیرسایه خورشید هرمزگان همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک کرامت برنامه‌های خود را در جزیره قشم آغاز کرد و بعد از نشست با امام جمعه شهرستان، حضور در منزل شهیدان ذاکری و کهوری، حضور در مرکز ترک اعتیاد و سرکشی از زندان شهرستان قشم و حضور در جمع فرماندهان سپاه قشم، بخش دوم برنامه‌های خود در شهرستان قشم را با حضور در جمع مردمی، خانواده‌های پاسداران نیروی دریایی سپاه آغاز کرد. 

کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در بخش دوم برنامه‌های خود در شهرستان قشم در شهرک امام حسن مجتبی علیه‌السلام ندسا حاضر شدند و با استقبال پرشور مردمی و اجرای سرود کودکان و نوجوانان بعد از ادای احترام به شهدای گمنام جزیره وارد مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام شدند.

و با نوای چاووشی خوانی سنتی توسط مداحان بومی قشمی اجتماع بزرگ خانواده‌های پاسداران امام رضایی علیه السلام برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم گروه سرود امام حسن مجتبی علیه السلام سرود فاخر رضا جان را اجرا کردندو در ادامه مسابقات فرهنگی برای دختران و پسران در سنین مختلف اجرا شد و جوایزی نیز اهدا شد. 

کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در ادامه راهی شهرک علی بن ابی طالب نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب شدند و اجتماف خانواده‌های پاسداران امام رضایی را در این شهرک نیز برگزار کردند. مقصد بعدی کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان حضور در جمع پرشور مردم روستای طولا بود که با استقبال ویژه و پرشور مردم این روستا همراه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری در جمع خانوادگی پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: همه ما باور داریم که اسلام کاملترین دین است و خداوند تبارک و تعالی برای جلوگیری از انحراف این دین مبین ائمه اطهار(ع) را بعد از نبی مکرم اسلام(ص) مامور کرده است، و امام رضا علیه السلام نیز در این قاعده تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از انحراف دین انجام داده است. وی افزود: وجود نازنین و مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در حدیث سلسله الذهب می‌فرمایند : دژ محکمی است که هر کس داخل آن شود از عذاب الهی در آنات خواهد ماند اما این امان از عذاب الهی شرطی دارد و آن هم اعتقاد و التزام عملی به ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام است و این حضور پرشور و استقبال گرم شما از پرچم حرم مطهررضوی آستان قدس رضوی نشان از این التزام و اعتقاد عملی شما دارد که در این دمای هوا زمانی که می‌توانستید صرف استراحت کنید را به عرض ارادت به حضرت رضا علیه‌السلام اختصاص داده‌اید.

مبلغ کاروان زیرسایه خورشید بیان‌کرد: امام رضا علیه السلام امام رئوف بودند و سفره کریمانه‌شان همواره گسترده بود و امروز همه ما بر سر سفره این امام نشسته‌ایم و یقین بدانید که سراسر این میهن اسلامی صحن و سرای امام رضا علیه‌السلام است و تمام کسانی که قدمی برای اعتلای این صحن و سرای گسترده بر می‌دارند خادم الرضا علیه السلام هستند بنابراین چه خدمتی بالاتر از تامین امنیت سرزمین‌های اسلامی که پاسداران ما آن را بر عهده دارند.

جواهری خاطرنشان کرد: تحمل سختی‌ها توسط پاسداران نظام اسلامی در دفاع از کیان میهن اسلامی نشان از عمل این قشر به شرط عاقبت بخیری است چرا که آن‌ها اگر به ولایت اعتقاد نداشتند دلیلی نداشت که سختی‌هایی که همه شما از آن‌ها خبر دارید را تحمل کنند اما اعتقادی فراتر از اعتقاداتی که در نظامیان سراسر دنیا وجود دارد در پاسداران ما نهادینه شده است که محرک آن‌ها برای ایستادگی و شهادت طلبی است.