آخرین نقطه آبی،خاکی ایران زیر سایه خورشید
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 18، 1401 - 05:10


در ششمین و هفتمین روز از دهه کرامت به شهدای جزیره ابوموسی ادای احترام شد؛ 

 

آخرین نقطه آبی، خاکی ایران زیر سایه خورشید 

 

به گزارش روزنامه دریای اندیشه،‌ ششمین و هفتمین روز دهه مبارک کرامت برنامه‌های ویژه‌ای را در هرمزگان به همراه داشت چرا که خادمین امام رئوف به آخرین نقطه آبی خاکی ایران اسلامی یعنی جزیره بوموسی سفر کردند و پرچم آستان مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام را برای دریادلان ساکن این جزیره که وظیفه سنگین دفاع از حریم آبی و خاکی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آخرین نقطه از مرزهای این کشور را بر عهده دارند و باید چون شیرمردانی دلیر به صورت شبانه روزی، با محدودیت‌های فراوان و شرایط آب و هوایی طاقت فرسا امنیت تنگه فوق استراتژیک هرمز را تامین کنند را سوغات بردند و حال و هوای صحن و سرای باصفای حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه السلام را در این جزیره و بین سربازان دور از وطن و شهر و دیار تداعی کردند. 

ادای احترام به شهدای جزیره ابوموسی 

کاروان خادمین صحن و سرای با صفای حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در حین ورود به شهرستان ابوموسی در فرودگاه این جزیره مورد استقبال جانشین فرمانده یگان‌های مستقر نیروی دریایی سپاه پاسداران در ابوموسی، معاون فرماندار شهرستان،اعضای شورای اداری و آحاد مختلف مردم قرار گرفت و بعد از اجرای مراسم استقبال بلافاصله راهی گلزار شهدای گمنام جزیره شدند و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گلگون کفن و خوشنام این جزیره مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدا را برگزار کردند.

در این مراسم بر یادمان شهیدان والا مقام اسدالله رئیسی و اسحاق دارا از شهدای هرمزگانی مبارزه مستقم با ناوهای آمریکایی در خلیج‌فارس و یادبود مدافعین حرم آل الله ناوسالار یکم شهید ستار محمودی از شهدای منطقه پنجم‌ نیروی دریایی در بندرلنگه، شهید علی رضا قلی‌پور، شهید حبیب روحی که از نیروهای مستقر در جزیره ابوموسی بوده به دفاع از حرم اعزام شده بودند شاخه‌های گل اهدا کردند کاروان خدام در این برنامه به یادمان شهیدان والامقام جواد ناصری و حسین جاودان که در انجام ماموریت‌های غیررزمی در جزیره بوموسی به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند نیز ادای احترام کردند. 

بیمارستانی که هیچ بیماری ندارد 

این کاروان در ادامه راهی بیمارستان پارس جزیره بوموسی شد و در جمع کادر بهداشت و درمان این مرکز حاضر شدند و پرسنل این بیمارستان پرچم مطهر حضرت رضا علیه‌السلام را زیارت کردند.

از نکات جالب بیمارستان ابوموسی این است که این بیمارستان هیچ بیماری ندارد و بحمدالله مردم در سلامت کامل به سر می‌برند.

کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در ادامه برنامه‌های خود در جمع نیروها و سربازان گردان سوم تکاوری تیپ واکنش سریع نیروی دریایی سپاه حاضر شدند و با پرچم‌گردانی، سخنرانی، مداحی و توزیع نمک و نبات متبرک آستان مقدس حضرت رضت علیه السلام میان پرسنل جان‌ برکف و سربازان وظیفه این گردان حال و هوای صحن آقا علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام را به این مرکز هدیه کردند. 

مقصد بعدی کاروان عشق حضور در جمع گردان یکم تکاوری تیپ تکاوران دریایی امام سجاد علیه‌السلام ابوموسی بود که در این مراسم هم پیام رافت و مهربانی حضرت رضا علیه‌السلام به نیروهای مدافع حریم ولایت ابلاغ شد.

حضرت رضا علیه‌السلام سربازان خود را در دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز فراموش نمی‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری در جمع نیروهای مستقر در جزیره ابوموسی اظهارداشت: امر سربازی یک امر مقدس است اما از این بابت که یک اجباری در آن وجود دارد شاید یک سری مشکلات و سستی‌ها را ایجاد کند از این رو اگر ما به آن به صورت وظیفه‌ای مقدس نگاه کنیم قطعا با موفقیت بیشتری دوران سربازی را سپری خواهیم کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری یک فرمایشی دارند و می‌فرمایند هر کجا که هستید آن‌جا را نقطه مرکز عالم بدانید و اینگونه پندارید که اگر شما اینجا کاری نکنید هیچ کس دیگری نخواهد بود که امور را پیش ببرد و کارها روی زمین خواهد ماند بنابراین شما هم که در این شرایط سخت در این نقطه جغرافیایی از میهن اسلامی خدمت می‌کنید باید بدانید که چه کار مهمی را بر دوش دارید و چه وظیفه مقدسی را بر عهده دارید.

روحانی کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان تصریح‌کرد: شرایط آب و هوایی در این نقطه جغرافیایی از کشورمان شاید خیلی مطلوب نباشد اما همانطور که شاهد هستید سلطان بی‌بدیل و بی‌رقیب ایران اسلامی حضرت امام رضا علیه‌السلام شما را فراموش نکرده است و حواسش به مجاهدان اسلام در آخرین نقاط مرزی کشور است و سفیران خود را برای خداقوت‌گویی محضرتان ارسال کرده است.

حجت‌الاسلام جواهری خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام در بیانی مبارک می‌فرمایند: یک شب نگهبانی دادن در راه خدا برتر است از هزار شبانه روز که شب‌هایش به عبادت و روزهایش به روزه داری سپری شود بنابراین قدر این خدمت را که در این شرایط به اسلام و مسلمین ارائه می‌دهید بدانید.

اجتماع بزرگ همسران پاسدار در بوموسی برگزار شد 

برگزاری ویژه برنامه اجتماع بزرگ همسران پاسداران شاغل در یگان‌های مستقر نیروی دریایی سپاه در جزیره بوموسی در مجموعه فرهنگی مذهبی بیت‌الزهرا سلام الله علیها دیگر برنامه این کاروان بود که به صورت مفرح و شاد برای کودکان و با معنویت بالا برای خواهران برگزار شد. 

اجر همسرپاسداری که شرایط سخت محل خدمت همسرش را تحمل می‌کند از خود پاسدار کمتر نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری در این آیین اظهارداشت: دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای برای بانوان قائل است و جایگاه ویژه‌ای نیز برای آن‌ها تعریف کرده است به طوریکه سرعت سیر و سلوک آن‌ها به مراتب بسیار بیشتر از مردان اما بانوان گرامی باید بدانند که چگونه این امتیاز ویژه‌ خود را به کار بگیرند و از آن در مسیر رشد و تعالی استفاده کنند.

وی افزود: اگر در بین آیین‌های مختلف جستجو کنید تنها دینی که ارزش‌گذاری راستین برای بانوان انجام داده است دین مبین اسلام است که مخالف نگاه ابزاری و کالایی به زن است و این وجود را ریحانه می‌داند چنانچه می‌بینیم در مضامین دینی ما حضرت زهرا سلام الله علیها جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان واسطه فیض بین ائمه معصومین علیهم السلام و خداوند متعال معرفی شده است.

مبلغ کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان بیان‌کرد: در اسلام یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که یک زن می‌تواند به عهده بگیرد نقش آسمانی مادری و نقش بسیار مهم همسری است و هر دوی این نقش در نوک قله ارزش‌های اجتماعی قرار می‌گیرد چرا که انسان‌سازی و تامین امنیت روانی جامعه در گرو ایفای نقش بانوان گرانقدر است.

وی ادامه داد: خداوند متعال برای هر امری اجری قرار داده است و در حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) برای مرزبانی و دفاع از کیان حریم اسلامی فضیلت‌های بسیاری ذکر شده است که یک شبانه روز از آن بیش از ۱۰۰۰شبانه روز عبادت و روزه‌داری ارزش دارد و چه اجری بالاتر از این وضعیتی که شما در بوموسی با شرایط جوی و آب و هوایی نفس‌گیر در کنار همسرانتان تحمل می‌کنید پس یقین بدانید که خداوند متعال اجر بسیار بالایی برای شما همسران پاسداران مدافع حریم ولایت قرار داده است.

جواهری تصریح‌کرد: شاید اگر شما سختی‌های زندگی در این نقطه از کشور را به جان نمی‌خریدید همسرانتان نمی‌توانستند به درستی از مرزهای میهن اسلامی آن هم در منطقه‌ای که دشمنان همواره به دنبال نفوذ هستند خدمت کنند پس بدانید قطع به یقین اجر شما بزرگواران نیز در جهاد همسرانتان محفوظ است.

کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در ادامه با تردد در دور جزیره از پست‌های نگهبانی‌ای که وظیفه تامین امنیت حریم دریایی کشور را برعهده دارند سرکشی کردند و ضمن خداقوت گویی تبرکات حرم مطهر را تقدیم این سربازان کردند. 

این کاروان پس از حضور در پاسگاه مرزبانی و دریابانی فرماندهی نیروی انتظامی بوموسی در منزل برادر شهید دادخدازاده حاضر شد و ضمن ادعیه‌خوانی هدایایی از طرف آستان مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام تقدیم این خانواده شهید کردند.

اهتزار پرچم حضرت رضا در مقابل دیدگان مدعیان مالکیت جزایر سه‌گانه/دهه نودی‌های بوموسی سرود سلام فرمانده را اجرا کردند

دیگر برنامه کاروان زیرسایه خورشید، ویژه برنامه اهتزار پرچم مقدس و منقش به نام مبارک حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام بر فراز جزیره بوموسی بود. 

در چند روز گذشته مجددا برخی از مقامات کشورهای منطقه برخی سخنان در رابطه با ادعای مالکیت بر جزایر سه گانه خلیج‌فارس مطرح کرده‌اند که اهتزاز این پرچم پیام واضحی برای این یاوه‌گویان دارد که نبایست به سرزمینی که علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام مایه قوام و استحکام آن است و مدافعانش با نام یاد حضرت رضا علیه السلام ‌و اهل بیت عصمت و طهارت نفس تازه می‌کنند چشم و طمع داشته باشند.  

اهتزاز پرچم سبز رضوی در تنگه هرمز 

دومین روز حضور کاروان زیر سایه خورشید با حضور در جمع پرسنل و افسران یگان‌های مستقر نظامی و انتظامی شهرستان ابوموسی اعم از فرماندهان یگان‌های مستقر نیروی دریایی سپاه، دریابانی، نیروی انتظامی، مرزبانی و ... در مسجد جامع جزیره بوموسی آغاز شد و کاروان پس از این برنامه راهی مقر فرماندهی ناوگروه شهید اسحاق دارا شدند.

در این مراسم نیروهای نظامی ناوگروه با استقرار در اسکله قایق‌های تندروی نیروی دریایی سپاه مراسم احترام به پرچم مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام را اجرا کردند و در ادامه پرچم مطهر بارگاه نورانی و باصفای حضرت رضا علیه‌السلام را زیارت کردند. 

در این مراسم نبات متبرک آستان مقدس سلطان علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در بین دریادلان سبز جامه نیروی دریایی سپاه توزیع شد. 

کاروان رضوی در ادامه سوار قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه پاسداران شدند و تا محدوده تنگه فوق استراتژیک هرمز رفتند و پرچم صحن و سرای حضرت شمس‌الشموس علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام را در پهنه آبی نیلگون خلیج همیشه فارس به صورت نمادین به اهتزاز درآوردند.حجت‌الاسلام و المسلمین جواهری روحانی کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در جمع پرسنل ناوگروه شهید دارا اظهارداشت: امروز پهنه آبی جمهوری اسلامی ایران یکی مهمترین نقطه‌های نظام است چرا که بسیاری از نیازهای کشور از طریق دریا برطرف می‌شود و امنیت آن موجب امنیت اقتصادی و تجاری کشور می‌شود.

وی افزود: تنگه هرمز به مانند تنگه احد نظام اسلامی است و لحظه‌ای غفلت از این پهنه فوق استراتژیک می‌تواند به دشمنان اجازه خیالات خام برای نقشه‌چینی‌هایی بر علیه ملت بزرگ ایران بدهد اما دریادلان نیروی دریایی سپاه بدون هیچ سستی و اغماضی امنیت این پهنه را تامین کرده‌اند و اجازه نداده‌اند دشمنان خیال خامی در سر بپرورانند‌.