اختصاص بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان خمیر
  • گزارش و مصاحبه

  • مرداد 01، 1401 - 08:50


‌فرماندار خمیر خبر داد؛  
 اختصاص بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان خمیر


میرهاشم خواستار از ابلاغ بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان در سال ۱۴۰۱ خبر داد. 
وی گفت: امسال از محل اعتبارات تملک استانی و نفت در مجموع حدود ۴۹۰ میلیارد ریال و اعتبارات متوازن ۳۵۰ میلیارد ریال برای شهرستان خمیر در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از خمیر؛ مهندس خواستار در جلسه کمیته برنامه ریزی که با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه استان و اعضای شورای اداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در کل سهم شهرستان خمیر از اعتبارات تملک دارایی استان حدود ۴.۳ درصد و از محل اعتبارات متوازن ۶ درصد است.خواستار افزود: این اعتبارات در فصل های حمل و نقل، توسعه و خدمات شهری و روستایی، آب و فاضلاب، بهداشت، درمان، دین و مذهب، رسانه، دفاع، نظم و امنیت عمومی، کشاورزی و منابع طبیعی، ورزش و تفریحات، فرهنگ و هنر، گردشگری، آموزش و پرورش عمومی، آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی، حمایتی و فصل توانبخشی هزینه می باشد.
به گفته این مقام مسئول، بخش حمل و نقل بیشترین اعتبار را در بین سرفصل ها به خود اختصاص داده است.وی ادامه داد: این میزان اعتبارات در مقایسه با سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.
فرماندار همچنین گفت: اعتبار مصوب تملک استانی و نفت شهرستان در سال گذشته، بیش از ۵۷۱ میلیارد ریال بوده است.رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان خمیر اولویت تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۱ را اتمام پروژه‌های نیمه تمام ذکر کرد.
فرماندار خمیر در ادامه تاکید کرد: اعتبارات استانی برای اتمام همه پروژه های شهرستان محدود است، لذا مدیران باید از طریق وزارت خانه مربوطه و سایر منابع در ایام سال، اعتبار را برای پروژه های خود جذب کنند.
مهندس خواستار همچنین تصریح کرد:علیرغم مشکلات مالی و کمبود بودجه اقدامات بسیار خوبی در شهرستان انجام شده است و اعتبارات تملک دارایی  و سرمایه ای شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.