اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی عید قربان تا عید غدیر خم در میناب
  • گزارش و مصاحبه

  • مرداد 03، 1401 - 14:10


اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی عیدقربان تا عیدغدیرخم درمیناب

 

سومین جشنواره فرهنگی،هنری و ورزشی ،عیدقربان تا عیدغدیرخم در محله پئشته مُهُنو این  شهرستان  مسجد  ولیعصر(عج) این محله  با معرفی  برترین ها به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از  میناب ،سرگُرد پاسدار احمد رنجبرزاده کلیبی فرمانده حوزه مقاومت بسیج سردارشهید ابراهیم رحیمی گفت :این جشنواره توسط پایگاه مقاومت بسیج سیداحمدخمینی،کانون فرهنگی هنری آل طه پشته مهنو،اداره ورزش و جوانان شهرستان  میناب در محله پُشته مُهنو میناب در روز میلاد باسعادت  امام موسی کاظم علیه السلام در سه  رده سنی نونهالان.نوجوانان و جوانان و در دوازده  رشته  فرهنگی.هنری  و ورزشی در حوزه فرهنگی نقاشی.آشپزی. سرود.در حوزه  هنری عکاسی‌.اذان.مکبری.و در حوزه ورزش فوتسال.گل فنی(گل کوچیک)طناب کشی.فوتبال دستی.دوومیدانی .تیرانداری با تفنگ بادی  با حضوربیش از یکصدوپنجاه نفر در رده  های سنی  ذکر شده حضور فعال داشته بودند بعد از سه ماه تلاش از شروع تا پایان بی وقفه به کار خود در ده روز فشرده در این محله به کار خود پایان داد.
وی  ضمن تقدیر ویژه از پایگاه مقاومت  سید احمد خمینی پشته مهنو.کانون فرهنگی هنری  آل طه  پشته  مهنو و اداره ورزش و جوانان شهرستان میناب گفت: اصلی ترین  اهداف برگزاری این جشنواره ارتقاء سلامت  و ایجاد نشاط  اجتماعی،حفظ ارزش های اسلامی ایرانی ،پرکردن  اوقات فراغت و تفریح سالم، پیشگیری  از آسیب  های اجتماعی بوده است.
سرگرد رنجبرزاده کلیبی در ادامه بیان داشت :در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور اسماعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان،مصطفی کریمی رئیس  اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان میناب،جانشین فرماندهی سپاه ناحیه میناب،رئیس آموزش وپرورش همراه بود از نفرات برتر تجلیل و بهترین های  فرهنگی. هنری و ورزشی جوایزی  به رسم یادبود اهداء گردید.
سرگرد پاسدار رنجبرزاده کلیبی در همین ارتباط گفت:در رشته نقاشی  فاطمه مهدی پور و زهرابیلان مشترکا"توانستند جایگاه سوم  و حدیث شَبتاری  و محمد مهدی رنجبری مقام های دوم و اول را به خود اختصاص دهند.
در رشته رنگ آمیزی؛ مریم داروَش،محمدطاها رحیمی و امیرحسین رحیمی شَهواری نفرات برتر در رنگ امیزی معرفی شدند.
در اذان؛سه نفر برتر محمدمهدی رنجبری،امیرمحمد رحیمی و علیرضا رنجبری برترین ها شناخته شدند
در مُکَبری؛ شایسته تقدیر،محمد مهدی رنجبری و امیر محمد رحیمی در جایگاه های برترقرارگرفتند.
در عکاسی مهرداد رحیمی،بنیامین رحیمی و محمد مهدی نعیمی  سه نفر برتر معرفی شدند 
در رشته دوومیدانی؛محمدسلیمانی،مهدی حسن زاده و امیرحسین نعیمی برترین ها معرفی شدند
در تیراندازی با تفنگ بادی؛ سبحان رافام،امیرمحمدشَرفخواه و هادی رنجبری از آخر تا اول  این رشته معرفی شدنددر رشته فوتبال دستی؛ دونفر اول حمزه محمودی و حمیدرضا تاسیان نائب قهرمانان؛سبحان  و امیر رافام و هادی بهادری و بنیامین مکاری زاده مشترکا"در جایگاه سوم رشته فوتبال دستی قرارگرفتنددر طناب کشی قهرمانان به صورت تیمی  معرفی شدند که تنها تیم جهادگران با سرپرستی محمد رنجبری  تیم برتر معرفی شد
در اختتامیه این جشنواره از دو داور  گروه سرود  جشنواره اقایان امیر دیودار و مصطفی قاسمی  زاده بندرعباسی  تقدیر شدو از گروه های سرود ولایت به سرپرستی ترکی زاده  و گروه بچه های آسمانی نوجوانان و جوانان به سرپرستی سید احمد وحدانی  تجلیل گردید .تکخوان های برتر سرود این جشنواره نیز امیر رضاناصری از گروه سرود  شهید جواد ناصری مقام  اول،از گرده سرود ولایت محمد زادجعفری  در مکان  دوم قرار گرفت و مقام اول  تکخوانها از گروه سرود آل طاها(ع)مهرداد رحیمی در جایگاه  اول قرارگرفت.
دررشته سرود:مقام سوم  مشترک آل طاها(ع) با مربیگری مجتبی رحیمی و گروه سرود شهید جواد ناصری  با مربیگری  امین نعیمی معرفی شدند
جایگاه   دوم نیز گروه  سرود آسمان هشتم  قرار گرفت با مربیگری  ذاکریومقام اول را نیز سبحان حسینی  و امین نعیمی به دست اوردند.