امام جمعه بندرپل؛ از فضیلت های اخلاقی خیر خواهی برای فرد و جامعه است
  • گزارش و مصاحبه

  • فروردین 22، 1402 - 06:16


شیخ حسین بازماندگان گفت: خیرخواهی، یکی از فضیلت های اخلاقی است که برای فرد و جامعه بسیار مهم و ضروری و موجب صلاح دنیا و آخرت می شود.
به گزارش اختصاصی خبرنگار دریای اندیشه از شهرستان بندرخمیر؛ شيخ حسین بازماندگان با اشاره به آیه شریفه (لا یسأم الانسان من دعاء الخیر..... ) اظهار کرد: انسان از خير خواهی خسته نمی شود و انسان عاقل باید توجه داشته باشد که از این سرشت الهی به شکل مناسب و در راه صحیح و خداپسندانه استفاده کند و نباید همه ی خیر و خوبی ها را فقط برای خودش به تنهایی بخواهد و دیگران را محروم کند.
وی با اشاره به اینکه: قرآن کریم در موارد بسیاری به خیرخواهی پیامبران اشاره می کند و یکی از مهم ترین عملکردهای پیامبران الهی را خیرخواهی آنان می داند که نشانه اهمیت آن است.
شيخ حسین بازماندگان گفت: به عنوان مثال قرآن کریم سخن حضرت نوح علیه السلام را اینگونه نقل می کند (ابلغکم رسالات ربی وانصح لکم واعلم من الله مالاتعلمون) من رسالت های پروردگارم را به شما ابلاغ می کنم و خیرخواه شما هستم و از خداوند چيزهايی می دانم که شما نمی دانید همچنین در قضیه هود علیه السلام که حدود هفتصد و شش سال مردم را به سوی خیر خواهی دعوت نمود ولی آنان دست از خیره سری بر نداشتند تا آنجا که خداوند با باد بسیار سرد هلاکشان ساخت.
خطیب نماز جمعه شهر بندرپل گفت: نکاتی در داستان حضرت هود علیه السلام وجود دارد که باید از آن درس گرفت و آن نکات عبارتند از:
١- در زمان پیامبران الهی نیز دشمنان ساکت نمی نشستند و به روش تهاجم فرهنگی از جمله توهین، شبهه افکنی و تمسخر و...... روی می آوردند و انبیاء الهی را مورد اذیت و آزار قرار می دادند.
٢- بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی، آرامش، افزایش ایمان و بصیرت افزایی است.
٣- ملتی که با صدای مهربانانه فرستادگان الهی و علمای اسلام از خواب غفلت بیدار نشوند با غرش بادهای سوزان و برق آتش خروشان و دردهای بی درمان، زمانی به خود می آید که دیگر دیر شده است.
شیخ بازماندگان امام جمعه بندرپل گفت: بر مؤمنين واجب است که خیرخواه همدیگر باشند چه در پشت سر و چه در حضور.
شیخ بازماندگان با ذکر این حدیث ( علیکم باالنصح لله في خلقه فلن تلقاه بعمل افضل منه)
بر شما لازم است که خیر خواه خلق خدا برای رضای خدا باشید چرا که هرگز با عملی که با فضیلت تر از خير خواهی باشد خدا را در روز قیامت ملاقات نخواهی کرد.
شیخ حسین بازماندگان امام جمعه بندرپل خطاب به نمازگزاران گفت: نکات بسیار مهم و کلیدی در این فرمایش حکیمانه وجود دارد که عبارتند از:
١- خیرخواهی لازم، ضروری و عمومی است و شامل همه ی حالت ها و زمان ها می شود.
٢- خیرخواهی یکی از حقوق برادر نسبت به برادر دیگرش هست و نباید در جامعه اسلامی این حق نادیده گرفته شود.
٣- در روز قیامت وقتی مؤمن و مسلمان ثواب کارهایش را می بیند خیر خواهی درخشش و نوری دارد که هیچ چیز جایگزین آن نیست.
نائب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر گفت: خیر خواهی هميشه سراسر خیر و برکت است و آثار و برکات بسیاری دارد چرا که هر کار خوب و بدی که انسان آن را انجام می دهد اولین نتيجه اش به خودش بر می گردد چنانچه قرآن کریم می فرماید (إن احسنتم احسنتم لنفسکم و إن اسأتم فلها ) خویشتن را خیر خواهی، خیر خواه خلق باش.
شيخ حسین بازماندگان گفت: یکی از مهم ترین آثار و برکات اخروی خیر خواهی بخاطر خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله ورود به بهشت الهی است. شیخ حسین بازماندگان امام جمعه بندرپل در فرازی دیگر از سخنان خود  ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی. از درگاه خداوند متعال خواستار نابودی رژیم جعلی ملعون صهیونیستی شد و گفت: تجاوزات و تهدید‌ها در حق نخستین قبله مسلمانان که از جایگاه تاریخی و معنوی خاصی برخوردار است  باید خاتمه یابد و از جوانان غیور و مسلمانان خواست این تجاوزات را بی جواب نگذارند.
وی تاکید کرد: ما مسلمانان و تمامی آزادی خواهان جهان تحت هر شرایطی جهت حفظ از کیان اسلام و شرف انسانیت در کنار برادران و خواهران مبارز فلسطینی خود خواهیم ایستاد و از بیت المقدس با جان، دل و خونمان محافظت می‌کنیم.
شیخ بازماندگان گفت: از دولتمردان جهان اسلام در خواست دارم با اتحاد اسلامی برگرفته از اتحاد مسلمانان صدر اسلام یکبار برای همیشه اسرائیل را از صفحه روزگار محو نمایند تا درس عبرتی برای متجاوزان به سرزمین‌های مسلمانان بشود.
شیخ حسین بازماندگان امام جمعه بندرپل با محکوم کردن حملات نظامیان تروریست صهیونیست کودک کش به مسجدالاقصی، از  خداوند متعال درخواست نمود تا آزادی قدس شریف و آزادی نماز گزاران اسیر را از چنگال رژیم جعلی تل‌آویو میسر بگرداند و خطاب به رژیم جعلی صهیونیستی گفت: دست از خود زنی و حماقت بردارد و هرچه سریعتر دست از اقداماتی که خشم دلاور مردان مسلمان را به جوش می آورد برداشته و به کودک کشی و تجاوز خاتمه دهد.
امام جمعه شهر بندرپل اظهار کرد: اسرائیل باید از آن روزی بترسد که جوانان غیور مسلمان استخوان های آنها را زیر چکمه‌های خود خورد و خمیر خواهند کرد و آن روز فتح و نصرت نزدیک است به اذن الله.
بازماندگان با بیان اینکه ما مسلمانان با اتحاد و یکپارچگی می توانیم زمین را زیر پای صهیونیست های غاصب و کودک کش تبدیل به اخگر سوزان آتش کنیم که حتی لحظه ای آسایش و آرامش را در خواب نبینند و این امر إن شاء الله شدنی است.
شیخ بازماندگان گفت: باید دولتمردان کشورهای اسلامی برای دفاع از مسجد الاقصی و مقابله با وحشی گری نظاميان و شهرک نشینان صهیونیست به پا خیزند و این را جزء تکلیف شرعی و اسلامی و حتی انسانی خود بدانند.
شیخ بازماندگان افزود: بدون شک این هتاکی، بی حرمتی و حمله نظامیان اشغالگر صهیونیستی به مسجد الاقصی جنایتی بزرگ و نابخشودنی است که می بایست جهان اسلام  با قدرت انقلابی و جهادی پاسخ دهد.