امتیاز بومی‌ها در آزمون‌های استخدامی تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • گزارش و مصاحبه

  • اردیبهشت 31، 1401 - 03:20


به گزارش روزنامه دریای‌اندیشه، با حضور عفت‌نژاد معاون سازمان تامین اجتماعی کشور جلسه شورای مدیران این سازمان در استان برگزار شد. 
عباس اکبری مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در  این نشست با اشاره به اینکه جزیره لاوان حدود ۴۰۰ کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد و برای رسیدن به آن دو مسیر خشکی و دریا باید طی شود گفت: همکاران ما در این جزیره در شرایط سختی خدمت می‌‌کنند که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرند هرچند که سال گذشته با ارتقای وضعیت حقوقی آن ها موافقت کردید اما تاکنون اتفاق خاصی در این حوزه  نیفتاده است.
دکتر مومنی مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست گفت: استان هرمزگان کمبودهایی زیادی دارد که نه تنها در بخش سامانه‌ای بلکه در تمام قسمت‌ها کمبودها مشهود است اما با این وجود اولویت ما در بخش درمان مردم و ارتقای خدمات در این حوزه است که لازم است نگاه ویژه‌ای در این حوزه وجود داشته باشد. 
ابوالفضل عفت نژاد، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی بعد از استماع مطالبات و دغدغه‌های مدیران سازمان تامین اجتماعی هرمزگان، اظهارداشت: امروز یکی از بحث‌های کلی ما در سازمان در حوزه تامین نیروی انسانی و کسری کادر سازمان است چرا ته تقریبا سال گذشته بیش از ۳هزار نفر از همکاران شاغل در تامین اجتماعی بازنشسته شدند بر همین مبنا در حال برنامه‌ریزی هستیم که هر چه سریعتر آزمون استخدامی برگزار شود و در ماه آینده بخشی از کمبود نیرو چه برای حوزه درمان و چه برای حوزه بیمه‌ای جبران شود.


وی افزود: در آزمون پیش‌رو برای اینکه افراد بومی و ماندگار بیشتری در اختیار استان قرار بگیرد امتیاز استخدام افراد بومی را افزایش خواهیم داد تا بومی‌ها بیشتر جذب شوند و همچنین در راستای قانون حمایت از خانواده امتیاز ویژه‌ای این نیز در این آزمون‌ها  برای متاهلین و افراد دارای فرزند دیده‌ایم که به آزمون کتبی آن‌ها افزوده خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی بیان‌کرد: امسال در آزمون استخدامی نمره ۵۰ درصد سه نفر اول را به عنوان نصاب قبولی در آزمون استخدامی قرار خواهیم داد و قطعا همه افرادی که قرار است استخدام شوند توسط یک گروه مصاحبه خواهند شد تا شائبه مصاحبه و توسط استان‌های رقیب ایجاد نشود و ضریب تاثیر ۵۰ درصد نمره کتبی و  ۵۰ درصد مصاحبه نیز به تاثیر ۶۰ درصد آزمون کتبی و ۴۰ درصد مصاحبه تغییر می‌کند. 
عفت‌نژاد عنوان‌کرد: برای حل معضلاتی که در حوزه استفاده از نیروهای حجمی داریم نیز داریم سازوکار به کارگیری نیروهای حجمی را چایک‌تر می‌کنیم تا با یک بانک اطلاعات آماده‌ای نیروها را به کار بگیریم.

وی ادامه داد: اتفاقی که راجب "فوق‌العاده‌ویژه"  کارکنان افتاده است، این بود که وزارت بهداشت فوق‌العاده ویژه کارکنان خود را ۵۰درصد ارتقا داد و سازمان تامین اجتماعی هم مسیری را در مدیریت پیشین برای این ارتقا طی کرد که شاید اگر این کار را انجام نمی‌داد اکنون وضع بهتری داشتیم چرا که این موضوع را به شورای حقوق و دستمزد ارجاع دادند و در شورای حقوق دستمزد با ارتقای فوق‌العاده ویژه ۵۰درصد همکاران تامین اجتماعی مخالف شد و ما دست به دامان هیات امنا شدیم که آن‌ها هم نهایتا با افزایش فوق‌العاده ویژه کادر درمان موافقت کردند.


معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: امسال بحث مطالعات و بازنگری در ساختار سازمان را در سطوح مختلف آغاز کرده‌ایم لذا در تلاش هستیم ساختار شعب دچار بازنگری شوند و تعریف‌ها بروز شوند.
عفت‌نژاد بیان‌کرد: راجب به بحث جانشین پرودی و آزمون‌های ارتقای شغلی نیز آنچه که فکر می‌کنم نیاز امروز سازمان است مقررات زدایی است چرا که از بس قانون وضع کرده‌ایم  که اختیار افراد سلب شده است لذا در تلاش هستیم تفویض اختیاراتی به استان‌ها انجام شود تا بر اساس منابع خود بتوانند تصمیماتی را بگیرند‌ و بحث جا‌به‌جایی یا ارتقای نیروها را انجام دهند.
وی تاکید‌کرد: اعزام همکاران به سفر همراه با خانواده و برنامه‌های تفریحی و ورزشی باید جزو رویکردهای منابع انسانی باشد و نباید برای این مسائل مانع ایجاد شود چرا که با سیاست‌های اصلی سازمان منافات دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی تصریح‌کرد: در رابطه با دستمزد پزشکان هم مصوبه، مصوبه دولت است و کاری از دست ما بر نمی‌آید اما تاکیدمان بر این است که قطعا پزشکان به طبابت بپردازند و برای کار درمانی سقف مشخصی دارد و تا سقف ماهی ۶۰ میلیون تومان می‌توانیم پرداخت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در روح تصمیمات خواهد بود بخش جوانی جمعیت خواهد بود و کف سال گذشته را دیده‌ایم و رشد را اعمال می‌کنیم و از این به بعد به افرادی که اشخاص تحت تکفل بیشتری دارند مبلغ بیشتری را پرداخت خواهیم کرد و هدایای خوبی برای ازدواج و فرزندآوری نیز پیش‌بینی شده است. 
انتهای پیام/