امیرمومنان (ع) الگویی ناب برای مسلمانان جهان است
  • فرهنگی

  • تیر 27، 1401 - 11:18


عالم اهل سنت جنوب کشور مطرح کرد؛

امیرمؤمنان(ع) الگویی ناب برای مسلمانان جهان است

بازماندگان با بیان اینکه اهل‌سنت ارادت خاص و قلبی و ویژه ای به امام علی(ع) دارند و علمای اهل سنت درباره امام علی(ع) و فضایل آن حضرت تألیفات فراوانی به رشته تحریر در آورده و احترام خاصی برای ایشان قائل هستند، گفت: بدون تردید امروزه انسان‌های تشنه عدالت و معنویت بیش از هر زمان دیگری به الگو قرار دادن شخصیت حضرت علی(ع) نیازمند هستند.
شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت بندرپل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با بیان اینکه : حضرت مولا علی(ع) مظهر عدالت، شجاعت، مهربانی و عطوفت است، گفن: حب و عشق به اهل بیت رسول اکرم(ص) یکی از پایه‌های اصلی وحدت و اتحاد مسلمانان است که دشمنان اسلام و نظام همواره درصددند تا به خیال خام خود با ایجاد تفرقه به نوعی بذر اختلاف و دودستگی میان شیعه و سنی بکارند.
عالم اهل سنت جنوب کشور تصریح کرد: مولی الموحدین، امیرالمومنین، علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) نماد و مظهر عدالت، سخاوت، شجاعت، مهربانی و عطوفت است، شخصیتی که همه خوبی‌ها و فضیلت‌ها به او منتهی می‌شود.
وی با بیان اینکه مولا علی(ع) در میان جامعه اهل‌سنت از احترام خاص و جایگاه والایی برخوردار است، گفت: شخصیت، شجاعت و بزرگ‌منشی امام علی(ع) همواره در طول تاریخ زبانزد و در کتاب‌های اهل سنت به آن اشاره شده است.
امام جمعه شهر بندرپل با ذکر اینکه اهل‌ تسنن و تشیع نسبت به خاندان و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) ارادت خاصی دارند، خاطر نشان کرد: حضرت رسول خدا(ص) فرموده: «همانا فردا پرچم را به دست مردی می‌دهم که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش نیز او را دوست دارند. حمله‌ کننده‌ای است که نمی‌گریزد و از میدان جنگ برنمی‌گردد تا خداوند با دستان او (قلعه خیبر را) بگشاید.»
بازماندگان با اشاره به فرموده قرآن بیان کرد: «إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا»؛ «خداوند اراده کرد که پلیدی را از شما خاندان(اهل بیت پیامبر(ص) دور بدارد و شما را بسیار پاک بدارد.» اینها مسائلی است که همواره اهل‌سنت به آن اعتقاد داشته و احترام خاصی برای امام علی(ع) قائل هستند.
نایب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر با بیان اینکه جایگاه و بزرگی امام علی(ع) قابل وصف نیست، تاکید کرد: امیدوارم همه مسلمانان شیعه و سنی سبک زندگی امیرمؤمنان علی(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند.
بازماندگان با تأکید بر اینکه جوانان باید با ابعاد شخصیتی و فضائل امام علی(ع) آشنا شوند، گفت: پیامبر خدا(ص) در بیان برخی از فضایل ایشان فرموده است: هر که می‌خواهد به «آدم» و علم او و «نوح» و تقوای او و «ابراهیم» و بردباری او و «موسی» و هیبت او و «عیسی» و عبادت او بنگرد، به «علی‌بن‌ابی‌طالب» بنگرد.
امام جمعه شهر بندرپل با بیان اینکه زبان از وصف بزرگی، عظمت و فضائل امام علی(ع) عاجز است، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که مولای متقیان علی(ع) پس از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، مصداق کامل اسوه حسنه است.
شیخ بازماندگان تاکید کرد: جوانان باید با ابعاد شخصیتی و فضائل امام علی(ع) آشنا شوند تا بتوانند در زندگی خود موفق و بر مشکلات غلبه و از حق خود دفاع کنند.
بازماندگان با بیان اینکه اهل‌سنت ارادت خاص و قلبی و ویژه ای به امام علی(ع) دارند و علمای اهل سنت درباره امام علی(ع) و فضایل آن حضرت تألیفات فراوانی به رشته تحریر در آورده و احترام خاصی برای ایشان قائل هستند، گفت: بدون تردید امروزه انسان‌های تشنه عدالت و معنویت بیش از هر زمان دیگری به الگو قرار دادن شخصیت حضرت علی(ع) نیازمند هستند.
امام جمعه شهر بندرپل با یادآوری اینکه حضرت علی(ع) تربیت یافته دامن پیامبر اسلام(ص) است، تصریح کرد: در دنیای امروز که معنویت گمشده بشریت است، شناساندن شخصیت‌های بی‌نظیری همچون حضرت علی که در همه مقاطع عمر گرانبهایش الگو و اسوه کاملی برای مردم بوده؛ امری شایسته و ضروری است.
وی با بیان اینکه امام علی، اسوه عدالت، زعامت و حکومت‌داری بود؛ گفت: حضرت علی(ع) خصوصیات اخلاقی حسنه فراوانی همچون عدالت، گذشت، مهربانی با دردمندان و آحاد جامعه، یتیم‌نوازی و حس همدردی مولاعلی با محرومان داشتند که همه باید از ایشان درس بگیریم.
امام جمعه شهر بندرپل با ابراز اینکه سخن از بزرگمردی و عظمت ابن عم رسول، زوج بتول حضرت علی(ع) کار آسانی نیست، تصریح کرد: شجاعت، دلاورمردی و دلیری علی(ع) زبانزد عام و خاص بوده و در همه کتاب‌های اهل‌سنت، روایات و احادیث فراوانی وجود دارد که دلالت صریح بر فضایل و مناقب ایشان دارد؛ درفضیلت و شخصیت مولا علی همین بس که ایشان محرم راز رسول‌الله صلی الله علیه و آله بودند ونبی اکرم اسرارش را با ایشان در میان می گذاشتند.

بازماندگان خاطر نشان کرد: امیدوارم با یادآوری و بازگوکردن جایگاه و منزلت حضرت علی(ع) و الگوگیری از سبک زندگی آن حضرت، گامی در جهت تقویت وحدت واقعی و اتحاد دشمن شکن بین برادران ایمانی شیعه و سنی برداشته شود.