انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره فنی و حرفه ای و اداره کل بنیاد شهید هرمزگان
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 29، 1401 - 13:01


انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره فنی و حرفه ای و اداره کل بنیاد شهید  هرمزگان

 

تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان هرمزگان ، سه شنبه 28 تیر 1401 به امضاء طرفین رسید.
به گزارش دریای اندیشه  ، رضا علیزاده سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان هدف از انعقاد این تفاهمنامه را ارتقاء توانمندی و افزایش سطح مهارت افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران  عنوان کرد و گفت ، در راستای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و اجرای بند «ب» ماده 34 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، با رویکرد آموزش مبتنی بر سفارش به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص ، ماهر و کارآفرین متناسب با نیاز بازارکار و بهره مندی مستمر از ظرفیت های متقابل سازمانی این تفاهمنامه اجرایی می شود.                  
علیزاده افزود:توانمند سازی و آموزش مهارت های فنی و حرفه ای ایثارگران متناسب با نیاز بازار کار از طریق پذیرش جامعه هدف بنیاد در دوره کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی در مراکز دولتی و غیردولتی (آزاد) اداره کل با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و مولد موضوع این تفاهمنامه است .
وی تصریح کرد : شرایط اجرای تفاهمنامه در مراکز دولتی و آزاد مهیاست و با معرفی جامعه هدف از سوی بنیاد شهید ،آموزش های مورد درخواست اجرا خواهد شد.سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اذعان کرد : ما به دنبال شمل گیری مجمع خیرین ،سوق دادن سرمایه گذاران به سمت ایجاد آموزشگاههای مورد نیاز صنایع و در نهایت اشتغال بومیان هستیم.چرا که اگثر آموزش های فنی و حرفه ای بخش غیر دولتی در بخش خدمات ارائه می شود.
در ادامه عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد : آموزش و اشتغال فرزندان  جامعه هدف این اداره کل از برنامه های مهم ماست ؛ چرا که اشتغال با مهارت آموزی محقق می شود.. رویکرد ما  در ایجاد اشتغال استفاده ازآموزش های فنی و حرفه ای است. کسب مهارت های فنی و حرفه ای مسیر رسیدن به اشتغال و ایجاد آن را فراهم می کند.
عطا ناوکی بیان کرد : جانبازان ، آزادگان ، فرزندان شهداء، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر ، فرزندان آزادگان با یکسال اسارت و بالاتر از مشمولین این تفاهمنامه می باشند . نیازسنجی آموزشی ، امکان سنجی و شناسایی دوره های آموزشی - مهارتی مورد نیاز موضوع تفاهم نامه متناسب با نیاز بازار کار را انجام خواهیم داد و لیست دوره های مورد نیاز و متقاضیان را به اداره کل فنی و حرفه ای جهت اجرا اعلام خواهیم کرد.