انهدام خط لوله ۲۹ هزار متری انتقال سوخت قاچاق در سواحل میناب
  • سیاسی

  • تیر 04، 1399 - 08:59


فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از شناسایی خط لوله انتقال سوخت قاچاق به طول ۲۹ هزار متر در ساحل یکی از روستاهای شهرستان میناب خبر داد.

سردار حسین دهکی صبح امروز(چهارم تیرماه) در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: مرزداران پایگاه دریابانی میناب با همکاری مرزبانان شهرستان بندرعباس روز گذشته با استفاده از منابع اطلاعاتی مطلع شدند قاچاقچیان در سواحل خور "مجدر" این شهرستان به طرز ماهرانه ای اقدام به جاسازی چندین خط لوله انتقال سوخت قاچاق در زیرماسه های دریا نموده اند.

سردار دهکی افزود: براساس این گزارش بلافاصله طرح برخورد با متخلفان در این روستا به مرحله اجراء در آمده و چندین اکیپ از گشت های دریایی و خودرویی برای جستجو و انهدام این خطوط لوله به موقعیت اعزام شده و پس از ۱۲ ساعت جستجو در محل با هوشیاری موفق شدند انشعابات لوله ها را که در زیر ماسه های ساحل جاسازی شده بود را شناسایی کنند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان ادامه داد: قاچاقچیان این خطوط لوله ها را در زیرماسه ها و آب دریا جاسازی و از آن طریق سوخت را از ساحل به دریا و شناورهای متخلف انتقال می دادند.

این مقام ارشد مرزبانی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: مرزداران با هوشیاری موفق شدند ۸ رشته لوله به طول ۳ هزار متر و یک رشته لوله به طول ۵ هزار متر، جمعا ۲۹ هزار متر لوله انتقال سوخت را با بیرون کشیدن از زیر ماسه ها، منهدم کنند.