انتصاب مدیر جوان و عدالتخواه کدام اردوگاه‌ها را به هم ریخته است؟
  • اجتماعی

  • مهر 28، 1400 - 06:58


مجتبی ثابتی در مسیر منطقه آزاد کیش؛ انتصاب مدیر جوان و عدالتخواه کدام  اردوگاه‌ها را به هم ریخته است؟

مرتضی سلیمانی

اخباری طی چند روز گذشته مبنی بر  احتمال معرفی مجتبی ثابتی از سوی سعید محمد جهت تصدی مسئولیت ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش در رسانه‌ها مطرح شده است؛ مدیری جوان و فعال با ارتباطات موثر در حوزهای فنی، مدیریتی و رسانه ای.

 همزمان با این خبر، مراکز تخریب از جهات مختلف فعال و در حال ایجاد فشار و مانع با هدف جلوگیری از این انتصاب هستند،اما سوالی که مطرح است این است که ثابتی چه ویژگی‌هایی دارد که منافع عده ای را در یکی از اصلی‌ترین حیاط خلوت‌های سنتی و همیشگی مانع توسعه مردمی را به خطر انداخته و این چنین آشوبی را برپا شده است؟

مجتبی ثابتی دانش‌آموخته حقوق از دانشگاه‌ تربیت مدرس تهران است که مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه را نیز بر عهده داشته است. تقریبا تمام فعالان جنبش دانشجویی ثابتی را یکی از چند چهره شاخص، موثر، خوش‌فکر، تحول‌خواه، مستقل، عدالت‌طلب و فسادستیز چند سال اخیر قلمداد می‌کنند و روحیات، کنش‌ها و رویکردهای او نیز در سال‌های اخیر گواه این مدعا بوده است.

ثابتی به واسطه همین مشخصات مورد توجه فرمانده وقت کل سپاه پاسداران قرار گرفت و به عنوان مشاور  مشغول به خدمت شد. مدیریت موفق یکی از عظیم‌ترین مجموعه‌های فعال در حوزه شناسایی و سازماندهی منابع انسانی در کشور و همچنین اداره کل بازرسی و نظارت دانشگاه آزاد، به موجب تخصص حقوقی و مدیریتی وی که به روحیه فسادستیزی و عدالت‌طلبی او همراه شده بود خیلی زود مجتبی ثابتی را تبدیل به یکی از چهره‌های اصلی جریان انقلابی در سطح ملی کرد و حال با شناخت دقیق سعید محمد از بدنه فعال جوانان انقلابی، او را برای سکانداری منطقه آزاد کیش انتخاب کرده است.

به اذعان همکاران و همراهان، ثابتی از خلاقترین و خوش فکرترین مدیران جوان جریان انقلابی است و همین توضیحات مختصر در خصوص سوابق  و روحیات ثابتی کافی بود تا به محض رسیدن خبر به گوش این افرادی که همواره از شاهرگ‌های اقتصادی کشور همچون مناطق آزاد، خون مردم و بیت‌المال را می‌بلعیدند، طوفانی برپا شود و دست به هر فشاری جهت ممانعت از این انتصاب کلیدی بزنند. 

حال باید منتظر ماند و دید که عزم دولت حجت‌الاسلام رئیسی و سعید محمد بر جوان‌گرایی، شایسته سالاری و فسادستیزی برنده این جدال سنگین خواهد شد یا زور و فشار بی‌وقفه گروههای ثروت و قدرت خواهد چربید؟