ارائه خدمات کاهش آسیب اعتیاد در قالب موبایل ون در شهرستان بندرعباس
  • فرهنگی

  • خرداد 25، 1399 - 22:50


 

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس طرح موبایل ون سال گذشته همزمان با هفته بهزیستی با حضور معاونت سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان برای اولین بار در راستای مراقبت و حمایت از گروههای آسیب پذیر و پرخطر یکی دیگر از برنامه های سازمان بهزیستی در حوزه معاونت پیشگیری راه اندازی شد. هدف موبایل ون کاهش آسیبهای اجتماعی و ارائه خدمات به معتادین کارتن خواب و متجاهر است.

موبایل ون توسط یه خودروی ون و تیم سه نفره متشکل از : پرستار، مددیار و راننده ای که به محلات و مناطق پرخطر آشنایی دارد تشکیل شده .خدمات تیم سیار موبایل ون به معتادان ۶ روز در هفته و هر روز ۸ ساعت می باشد. این تیم با حضور در پاتوق های معتادان ،آنها را به درمان ترغیب و تشویق می نماید و به سمت مراکز کاهش آسیب اعتیاد سوق می دهد.

موبایل ون در پاتوق های پنهان و آشکار به معتادین متجاهر خدماتی در زمینه کاهش آسیب ارائه می دهد. 

شایان ذکر است  موبایل ون از زمان شیوع ویروس کرونا و همه گیری این ویروس همراه با مدافعان سلامت به منظور قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از ابتلا معتادین و افراد دارای رفتارهای پرخطر با حضور موثر در مناطق پرخطر و پاتوقها اقدام به توزیع بسته های کاهش آسیب، ارائه یک وعده غذای گرم و نیز توزیع وسایل و اقلام بهداشتی نظیر : پد الکلی ،وسایل ضدعفونی کننده ،ماسک ،دستکش لاتکس نموده است در حال حاضر تعداد یک  دستگاه موبایل ون در شهرستان بندرعباس فعال و در حال ارائه خدمت به افراد دارای اعتیاد ،معتادین کارتن خواب و متجاهر می باشد.

انتهای پیام