اسکان اضطراری 170 خانوار جاسکی
  • گزارش و مصاحبه

  • فروردین 30، 1403 - 11:09


بارش سامانه اخیر در هرمزگان که از بامداد سه شنبه 28 فروردین آغاز شد، هنوز در مناطقی از شرق هرمزگان ادامه دارد و اداره کل هواشناسی هرمزگان در هشداری نارنجی اعلام کرده که بارش ها تا پایان هفته به صورت پراکنده اما ناگهانی و سیلابی ادامه دارد و اهالی هرمزگان از تردد غیرضرور در محورهای مواصلاتی خودداری کنند.

3 فوتی در شبانه روز اخیر؛ فوتی ها ناشی از سهل انگاری بوده

 دو نوجوان 14 و 20 ساله که برای شنا کردن به گودالی گل آلود رفته بودند در آن غرق شدند. فرماندار جاسک نیز این خبر را تأیید کرد.در توکهور و هشتبندی میناب نیز متأسفانه یک دختر بچه 9 ساله در کنار رودخانه مشغول مشاهده سیلاب بوده که زیرپایش خالی شده و در رودخانه افتاده است و جان باخت.هشدارهای مکرر در این زمینه در هرمزگان صادر شده اما بی توجهی ها دلیل بروز این حوادث تلخ و تأسف برانگیز است.

در جاسک بیش از 120 میلی متر باران طی 24 ساعت اخیر باریده و طغیان رودخانه های فصلی را در پی داشته است. از سوی دیگر بارش ها در بالادست جاسک نیز موجب پرآب شدن رودخانه ها شده و همین مسأله موجب شده تا احتمال طغیان ناگهانی رودخانه در منطقه گنجه، گروک و لیره ای جاسک وجود داشته باشد و به همین خاطر با تدبیر ستاد بحران استانداری هرمزگان و فرمانداری جاسک و هلال احمر و سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی،‌ تخلیه این 3 روستا با جدیت انجام گرفته است و اهالی در سالن ورزشی و مدرسه شبانه روزی اسکان داده شده اند تا خطرات طغیان و سیلاب در امان باشند.