استاندار هرمزگان اعلام کرد؛ آمار نهایی پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هرمزگان
  • گزارش و مصاحبه

  • مرداد 25، 1402 - 05:27


استاندار هرمزگان آمار نهایی پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان را اعلام کرد و گفت: در مجموع سه حوزه انتخابیه مرکز، شرق و غرب استان، ۳۹۵ نفر برای شرکت در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند.
به گزارش دریای اندیشه، مهدی دوستی با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: از این تعداد ۲۲۵ نفر مربوط به حوزه انتخابیه مرکز استان، ۸۶ نفر حوزه شرق و ۸۴ نفر نیز حوزه غرب هرمزگان بوده‌اند.
وی بیان کرد: از این تعداد، ۳۳۵ داوطلب مرد و ۶۰ داوطلب نیز زن هستند که در سه حوزه یادشده نسبت به انجام پیش ثبت نام خود اقدام کرده‌اند.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: به لحاظ پیش ثبت نام انجام شده از نظر مدرک تحصیلی نیز طبق آمار، ۳۰۰ نفر از داوطلبان یعنی ۷۶ درصد کل ثبت نامی‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۴۴ نفر برابر با ۱۱ درصد متقاضیان لیسانس، ۳۲ نفر حدود هشت درصد دکتری، ۱۳ نفر حدود سه درصد مدرک تحصیلی حوزوی و ۶ نفر حدود ۲ درصد دارای مدرک کاردانی هستند.
وی با تاکید بر اینکه داوطلبان در بازه سنی ٣٠ تا ٧۵ سال هستند، ادامه داد: وضعیت ترکیب سنی داوطلبان نیز اینگونه است که در بازه سنی ٣٠ تا ٣۵ سال در مجموع ۶١ نفر (١۵ درصد)، ۳۵تا۴۰ (۲۸درصد ۱۱۱نفر)، ۴۰تا ۴۵ (۱۹درصد۷۶نفر)، ۵۰ تا ۵۵ (۱۲درصد ۴۶نفر)، ۵۵ تا ۶۰ (۶درصد ۲۴ نفر)، ۶۰ تا ۶۵ (سه درصد۱۲ نفر)، ۶۵ تا ۷۰ (یک درصد ۲نفر) و بازه سنی ۷۰ تا ۷۵ (صفر درصد یک نفر) پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند.
دوستی با تاکید بر اینکه ۱۲ درصد داوطلبان (۴۶ نفر) سابقه ایثارگری دارند، گفت: ۱۳ نفر از داوطلبان حدود سه درصد مشمول ماده ۲۹ هستند و ۹۷ درصد داوطلبان یعنی ۳۸۲ نفر مشمول این ماده نیستند.
وی افزود: دوره گذشته تعداد کل داوطلبان ۱۱۳ نفر بود که از این تعداد ۱۸ داوطلب خانم بوده‌اند. وی یادآورشد: در هفتمین و آخرین روز از مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع ۱۰۷ نفر در سه حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه مرکز، شرق و غرب استان برای شرکت در انتخابات اسفندماه پیش ثبت نام انجام دادند که به تفکیک در حوزه انتخابیه بندرعباس ۶۷ نفر، در حوزه انتخابیه بندرلنگه ۲۳ نفر و در حوزه انتخابیه میناب ۱۷ نفر است.
گفتنی است؛ استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی دارای سه حوزه انتخابیه مرکز، شرق و غرب است.
حوزه انتخابیه مرکز استان شامل شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، بندرخمیر، قشم و بوموسی، حوزه انتخابیه شرق شامل شهرستان‌های میناب، سیریک، رودان، جاسک و بشاگرد و حوزه غرب استان نیز شامل شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان می‌شود.
استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پنج نماینده شامل سه نماینده در حوزه انتخابیه مرکز، یک نماینده در حوزه شرق و یک نماینده در حوزه غرب خواهد داشت.