استاندار هرمزگان: احداث ۱۱ هنرستان جدید جوار صنایع هرمزگان برنامه‌ریزی شده است
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 08، 1402 - 05:13


استاندار هرمزگان گفت: سال گذشته هفت هنرستان جوار صنعتی در استان راه‌اندازی شد و برای سال تحصیلی آینده نیز احداث ۱۱ هنرستان جدید برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش دریای اندیشه ، مهدی دوستی در جریان بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه نفت بندرعباس، با اشاره به مشارکت صنایع در مسوولیت‌های اجتماعی افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس یکی از دستگاه‌های همراه در ساخت هنرستان‌های جوار صنعتی این استان بوده که حدود ۳.۵ میلیارد تومان در تجهیز یکی از هنرستان‌ها مشارکت کردند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از کارهای بزرگ شرکت پالایش نفت بندرعباس ساخت بیمارستان مجهز برای کودکان بود که تقریبا به اتمام رسیده و در حدود یک سال و نیم ساخته شده است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که بدترین استفاده از نفت، استفاده از آن به عنوان سوخت است، اظهار کرد: فرآوری و پالایش فرآورده‌های نفتی یکی از ضرورت‌های امروز کشور است که می‌تواند ایران را از خام فروشی نجات دهد.
رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی امروز شنبه با همراهی استاندار هرمزگان، از قسمت‌های مختلف پالایشگاه نفت بندرعباس بازدید کرده و در جریان فرآیندهای تولید سوخت و فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه قرار گرفتند.
در ادامه نیز اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نشستی با حضور مدیران پالایشگاه نفت بندرعباس در جریان روند اجرایی پروژه‌ی تولید کک اسفنجی و پتروپالایشگاه شهید سلیمانی قرار گرفتند.
پالایشگاه نفت بندرعباس یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های خاورمیانه با ظرفیت پالایشی بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز است که در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی کار مطالعه و طراحی ساخت این پالایشگاه با کوشش متخصصان داخلی در سال ۱۳۷۱ ساخته و شروع کار نصب تجهیزات نیز در سال ۷۳ اجرایی شد و در نهایت با تلاش متخصصان ایرانی مرداد سال ۷۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
شرکت پالایش نفت بندرعباس یکی از ۱۰ شرکت پالایشی کشور است که در حال حاضر ۱۸ درصد فرآورده‌های نفتی موردنیاز کشور را مطابق با استانداردهای روز دنیا تامین می‌کند.
اعضای کمیسیون اصل ۹۰ روز پنجشنبه چهارم خردادماه در برنامه سفر سه روزه به هرمزگان، در نخستین روز به بازدید از زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری جزیره ابوموسی پرداخته و سپس در نشست شورای اداری استان شرکت کردند.
همچنین روز گذشته در دومین روز سفر به استان هرمزگان اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، عازم شهرستان جاسک شدند و از زیرساخت‌های حوزه انرژی شرق استان بازدید کردند.