استاندار و رییس کل دادگستری هرمزگان از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کردند
  • سیاسی

  • اردیبهشت 27، 1401 - 05:48


هرمزگان و رییس کل دادگستری استان به منظور رسیدگی به امور زندانیان دوشنبه شب از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کردند، ضمن دیدار چهره به چهره و شنیدن درخواست‌های مددجویان،دستور لازم برای رسیدگی صادر کردند.

 

به گزارش دریای اندیشه ، نمایندگان عالی قوای مجریه و قضاییه در استان هرمزگان همچنین در بازدید از بخش های مختلف ندامتگاه بندرعباس ازجمله مرکز مانیتورینگ، بند نسوان، سالن ملاقات الکترونیک، هواخوری، کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی و کانون اصلاح و تربیت، توصیه های لازم را در خصوص رسیدگی به مشکلات مددجویان و ارائه خدمات هر چه بهتر به آنها ارائه کردند.

 

 استاندار هرمزگان در جریان این بازدید، با ابراز خرسندی از فعالیت های فرهنگی و آموزشی در ندامتگاه مرکزی بندرعباس، گفت: آثار تولیدی مددجویان این زندان بسیار نفیس و ارزشمند است و نیاز به ایجاد یک بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی برای این محصولات به طورکامل محسوس است.

 

مهدی دوستی افزود: زندان مکانی برای اصلاح و تربیت افراد است و می توان با استفاده از نقش مهم گروه های مردم‌ نهاد و خیرین فضایی مناسب برای آموزش و مهارت افزایی مددجویان ایجاد نمود و اندیشه و توان آنها را در مسیر درست هدایت کرد.

 

 رییس کل دادگستری استان هرمزگان در این بازدید با اشاره به اهمیت استفاده از مجازات های جایگزین حبس در کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندانها، گفت: استفاده از پابند الکترونیک در تعیین مجازات توسط قضات و صدور تصمیم نهایی در این خصوص طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود باید در دستور کار قرار گیرد.

 

مجتبی قهرمانی ضمن تأکید بر حفظ کرامت زندانیان، بررسی وضعیت آموزشی، رفاهی و قضایی زندانیان و تسهیل امور ایشان را هدف اصلی از این بازدید عنوان کرد.

 

وی بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سطح کیفی امکانات در زندان بندرعباس با همکاری استانداری هرمزگان نیز تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد با رفع نواقص و کمبودها، شرایط مناسب برای ارائه آموزش های لازم و بازاجتماعی شدن مددجویان، بیش از پیش ایجاد شود.

 

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به فراهم بودن امکان ملاقات آنلاین مددجویان با خانواده هایشان در زندان بندرعباس، اظهارداشت: با راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک در این زندان، ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای دیدار با آن‌ها کاهش یافته است.

 

وی تصریح کرد: اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور در استان هرمزگان صورت گرفته و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن نیز در این استان تهیه شده است.

 

 در جریان این بازدید که دادستان بندرعباس و تعدادی از مسوولان قضایی نیز حضور داشتند؛ مصطفی کیشانی فراهانی مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان، گزارشی از عملکرد، دستاوردها و برنامه‌های این اداره کل ارایه کرد.