ایستگاه فضایی چین به اندازه ۵۰ زمین فوتبال
  • گزارش و مصاحبه

  • اسفند 12، 1402 - 13:58


بزرگترین شبیه‌ساز محیط فضایی جهان که به ایستگاه فضایی زمینی نیز معروف است، آزمایشات خود را به پایان رسانده و به شکل رسمی عملیات خود را در چین آغاز کرده است.

به نقل از «ساوث چاینا مورنینگ پست»(SCMP)، این تاسیسات که زیرساخت شبیه‌سازی و تحقیقات محیطی فضایی(SESRI) نامیده می‌شود، در شهر هاربین در شمال شرقی چین واقع شده است.

جاه‌طلبی‌های رو به رشد چین در فضا فقط به وسایل نقلیه پرتابی یا ایستگاه فضایی محدود نمی‌شود، این کشور می‌خواهد تا پایان این دهه خود را به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی هوافضای جهان تثبیت کند و تا سال ۲۰۴۵ به یک قدرت فضایی بزرگ تبدیل شود.

چین پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای را در حوزه‌های مختلف مرتبط با فضا در راستای این هدف، از جمله ایجاد ایستگاه فضایی مستقل و احداث پایگاه روی ماه راه‌اندازی کرده است.

چین برای اطمینان از ایمنی فضانوردان خود نیاز به درک بهتری از محیط‌های پیچیده و خشن فضا دارد، شرایطی که فضاپیماهای چینی تحت آن کار خواهند کرد.

چین ابتکار جالبی در این مورد به خرج داده است. این کشور به جای پرتاب فضاپیماهای آزمایشی به مدار زمین برای جمع‌آوری این داده‌های حیاتی، یک ایستگاه زمینی ساخته است که به شکل مقرون به صرفه محیط فضا را شبیه‌سازی می‌کند.