آیین اختتامیه مسابقات فوتبال قطع عضو آسیا در کیش آیین اختتامیه مسابقات فوتبال قطع عضو آسیا در کیش
  • ورزشی

  • اسفند 19، 1400 - 10:51


آیین اختتامیه مسابقات فوتبال قطع عضو آسیا با حضور پنج تیم از این منطقه در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش دریای اندیشه به نقل از خبرگزاری موج هرمزگان، در این دوره از مسابقات، تیم فوتبال قطع عضو ایران در بازی  پایانی خود مقابل ازبکستان با برد یک بر صفر هر سه امتیاز بازی را از آن خود کرد و قهرمان غرب آسیا شد و در این دیدار ملی پوشان ایران با شکست یک بر صفر ازبکستان توانستند با ۱۲ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرده و به مسابقات جام جهانی صعود کنند.
بعد از ایران تیم ازبکستان با ۹ امتیاز و عراق با ۶ امتیاز به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند و همراه با ایران به جام جهانی صعود کردند.
تیم های فلسطین سه امتیاز و هند با صفر امتیاز بکار خود پایان دادند و این رقابت ها با حضور تیم های ایران، عراق، ازبکستان، هند و فلسطین از ۱۵ تا ۱۷ اسفند در زمین چمن شماره یک مجموعه المپیک کیش برگزار شد و امروز در مراسمی جوایز تیم ها و نفرات برتر اهدا شد.
آیین اختتامیه مسابقات فوتبال قطع عضو آسیا روز چهارشنبه با حضور تیم های شرکت کننده این مسابقات برگزار شد و جوایز و احکام تیم ها و اعضای آن با امضای متئوس ویدلاچ نائب رییس فدراسیون جهانی فوتبال قطع عضو، ماسایا یوکی رئیس کنفدراسیون آسیا و جعفر عسگری مدیرعامل فوتبال قطع عضو ایران اعطا شد.
در این مسابقه با نظر سرمربیان پنج تیم حاضر علی ظفری از ایران به عنوان بهترین دروازه بان، قدرت خدایوف از ازبکستان به عنوان برترین بازیکن و لنین از هندوستان به عنوان جوان ترین بازیکن مسابقات انتخاب و از آنان تجلیل شد.
محسن نظر پور سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش در این آیین با اشاره به اینکه کیش همواره آماده میزبانی از تیم های ورزشی کشور و دنیا در قالب مسابقات مختلف است،تصریح کرد: انتظار می رود جام جهانی فوتبال قطع عضو با همکاری دست اندرکاران از جمله انجمن فوتبال قطع عضو ایران در این جزیره برگزار شود.
عزیز الله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش در این آیین با بیان اینکه مسابقات قهرمانی قطع عضو غرب آسیا به بهترین شکل ممکن برگزار شد، اذعان داشت: ایجاد هفتمین سایت غواصی مصنوعی جهان،توسعه زیرساخت های ورزشی برای سهم آفرینی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از جمله اولویت های این مرکز است.
فرضی پور در پایان افزود: این زیرساخت ها با حمایت شرکت عمران، آب و خدمات در راستای سیاست های حمایت دولت از ارتقاء سطح ورزش توسعه پیدا می کند