با حضور استاندار هرمزگان و مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس؛ تفاهم‌نامه جذب ۲۶۵۰ نیروی بومی در شرکت پالایش نفت بندرعباس منعقد شد
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 27، 1402 - 06:52


 تفاهم‌نامه جذب 2650 نیروی بومی در شرکت پالایش نفت بندرعباس بین استاندار هرمزگان و مدیرعامل این شرکت منعقد شد.
به گزارش دریای اندیشه، با حضور  مهدی دوستی استاندار هرمزگان و هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، تفاهم نامه جذب 2650 نیروی بومی در شرکت پالایش نفت بندرعباس منعقد شد.
دوستی در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس و توجه ویژه این شرکت به جذب نیروهای بومی استان هرمزگان اظهار داشت: شرکت پالایش نفت بندرعباس کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش، مدارس، راهسازی و... برای استان انجام داده و امضای این تفاهم نامه یک بخش دیگر از عملکرد این شرکت است.
وی افزود: یکی از مسائل اصلی ما در استان بحث اشتغال است از سوی کشور برای استان با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و توان دستگاه‌ها و البته نرخ بیکاری استان یک تعهد ایجاد اشتغال مشخص شد، در سال 1401 تعهد ما ایجاد  38 هزار شغل بود که خوشبختانه توانستیم51 هزار فرصت شغلی برای کدهای ملی منحصر به فرد ایجاد کنیم که نشان دهنده تحقق 131 درصدی تعهد ما به کشور بود در این حوزه توانستیم رتبه چهارم کشوری را به دست بیاوریم.
استاندار هرمزگان گفت: یکی از مسائل و مشکلات در حوزه اشتغال استان نرخ بیکاری است که متاسفانه از سالیان گذشته ایجاد شده و تلاش‌هایی که این دولت انجام داده سبب شده نرخ بیکاری استان کاهش یابد اما همچنان مشکل بیکاری وجود دارد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس جذب نیروی بومی و البته آموزش نیروها با احداث هنرستان‌های تخصصی جوار صنایع و جذب نیروها از طریق آزمون‌های شفاف در دستور کار قرار دارد.
نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده قرار است با برگزاری آزمون شفاف 2650 نیروی بومی استان هرمزگان در شرکت پالایش نفت بندرعباس در پروژه جدیدی که توسط دولت سیزدهم آغاز شده جذب شوند.  وی با تاکید بر اینکه علاوه بر 2560 نیرو که به صورت دائمی در شرکت پالایش نفت بندرعباس جذب خواهند شد، در طول مدت اجرای پروژه نیز حدود 8 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد ادامه داد: امیدواریم این روش جذب نیرو را به سایر صنایع استان نیز تعمیم دهیم و از این مسیر علاوه بر تربیت نیروی ماهر سبب ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری جوانان استان هرمزگان شویم.
استاندار هرمزگان گفت: تحقق 130 درصدی برنامه ایجاد اشتغال در استان در سال گذشته کار سنگینی بود برای این کار جلسات مختلفی برگزار و سهم دستگاه‌ها مشخص و متقاضیان جویای کار شناسایی شدند، جالب توجه است که تاکید کنیم در پاییز و زمستان و در 6 ماه متناوب میزان بیکاری استان به رقم 11.5 درصد رسیده است.
گفتنی است در قالب تفاهم نامه امضا شده امروز، قرار است 2650 نفر از نیروهای بومی استان به صورت رسمی از طریق برگزاری آزمون توسط دانشگاه هرمزگان جذب شرکت پالایش نفت بندرعباس شوند، به زودی شرایط و زمان ثبت نام و تاریخ آزمون مشخص و از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.