با تمام قدرت در مسیر خدمت به مردم حرکت می کنیم
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 18، 1401 - 05:11


مدیرعامل منطقه آزاد قشم در آیین کلنگ زنی پروژه تعریض جاده ساحل جنوبی مطرح کرد :

با تمام قدرت در مسیر خدمت به مردم حرکت می کنیم

خبرنگار - مرتضی سلیمانی

 

پروژه تعریض جاده ساحل جنوبی از شهر قشم تا فرودگاه بین‌المللی جزیره، به طول 60 کیلومتر با اعتبار 15 هزار میلیارد ریال آغاز به کار کرد.

به گزارش اختصاصی روزنامه دریای اندیشه ؛ این پروژه که توسط قرارگاه خاتم الانبیا احداث می‌شود، ۲ لاین راه جدید شامل زیرسازی، روسازی، آسفالت به همراه علائم در نظر گرفته شده است.

جاده ساحلی جنوبی از شهر قشم، سوزا و روستاهای تورگان، ریگو، برکه خلف، مسن و شیب دراز عبور می‌کند و ۴۹ هزار قشموند به طور مستقیم از آن بهره می برند.

با تمام قدرت در مسیر خدمت به مردم حرکت می کنیم

دکتر فتح‌الهی با بیان اینکه تعریض جاده ساحل جنوبی آرزوی دیرینه مردم قشم است گفت: عملیاتی شدن این مسیر راه ارتباطی ۴۹ هزار شهروند روستایی جزیره را تهسیل می‌ کند. 

 مدیر عامل منطقه آزاد قشم در آیین کلنگ‌زنی پروژه تعریض جاده ساحل جنوبی اظهار داشت:ما قشم را در مسیر توسعه می بینیم و یکی از الزامات آن زیر ساخت مناسب است.

وی افزود: یکی از آرزوهای دیرینه مردم روستاهای این مسیر جاده ای است که امروز عملیاتی شده و این پروژه مسیری به طول ۶۰ کیلیومتر است که به نوبه خود یکی از زیباترین جاده های کشور محسوب می شود .

مدیر عامل منطقه آزاد قشم گفت :این پروژه بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد تومان هزینه داره که توسط منطقه ازاد قشم تامین شده و قرارگاه خاتم پیمانکار آن است.

وی گفت: مدت زمان اجرای این پروژه سه سال است که سعی می‌شود زودتر به اتمام برسد و در این مسیر ۴۹ هزار شهروند روستایی زندگی می‌کنند که از این مسیر بهره مند می شوند.

 فتح الهی اظهار داشت : امروز حجم ماشین آلاتی که قرارگاه خاتم وارد کرده در پروژهای ملی کم نظیر است که عزم و اراده دوستان قرارگاه خاتم را می رساند، البته پروژهای عمرانی دیگری داریم که بعدا به اطلاع مردم می رسانیم.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم گفت : قشم در مسیر توسعه است هرچند که عده ای از این موضوع ناراحتند و سنگ اندازی کنند و این طبیعی است چرا که به قطاری که حرکت می کنند سنگ می زنند ،ما با تمام قدرت در مسیر درستی که برای خدمت به مردم انتخاب کردیم حرکت می کنیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

مجمع نمایندگان برای خدمت رسانی به مردم در کنار منطقه آزاد است

احمد مرادی گفت: تعریض جاده ساحل جنوبی قشم پروژه مهمی است و ما به طور کامل در کنار منطقه آزاد برای خدمت به مردم فعالیت می کنیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، بوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر با بیان اینکه از دکتر فتح الهی و همکاران آن در منطقه ازاد قشم تشکر میکنم افزود : همیشه سعی کردم بین مردم باشیم و دغدغه آنها را گفتیم و صحبت هایم‌‌ در گذشته موضوعات شخصی نبود و امیدواریم این رویه حاکم در منطقه ازاد ادامه دار باشد.

مرادی گفت :مردم باید از حضور منطقه ازاد احساس امنیت و ارامش کنند و هر کس وارد جزیره می شود به چیزی جز خدمتگذاری به مردم فکر نکند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: انتظار گردشگران و مردم جزیره تردد در مسیری ایمن است و برنامه های توسعه ای دیگری وجود دارد که در مدیریت جدید در دستور کار است و مجمع نمایندگان هم در کنار انها حضور دارد.

مرادی اظهار داشت: مدیران و دستگاه های اجرایی هماهنگ با منطقه ازاد قشم هستند که از این فرصت و اتفاق خوب برای توسعه به نفع مردم استفاده می شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، بوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر تصریح کرد: امروز مجلس، دولت و قوه قضاییه ۳ رکن اساسی جمهوری اسلامی ایران در میدان خدمت صادقانه به مردم هستند و هم‌گرایی این قوا در جزیره برای حل مشکلات مردم به کار گرفته شده است

مرادی افزود : این ۶۰ کیلومتر و شروع یک پروژه مهم برای قشم هست و از مدیر عامل انتظار نظارت دارم تا در مدت زمان مشخص پروژه انجام شود.

وی گفت :دغدغه ما در راه های استان همیشه وجود داشته و اگر این حرکت با سرعت و‌کیفت انجام‌شود یک الگو برا تمام نقاط استان است.

امام جمعه قشم:

کارهای مثبت دولت باید اطلاع رسانی شود

حجت‌الاسلام حاجبی با بیان اینکه قشم در مسیر توسعه قرار دارد گفت:کارهای مثبت و امید افرین دولت باید به مردم اطلاع رسانی شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در مراسم کلنگ زنی پروژه تعریض جاده ساحل جنوبی جزیره قشم گفت:هیچ عبادتی در بستر انقلاب، مانند خدمت به مردم نیست.

وی افزود : آنچه که از یک جوان پخته انقلابی و ولایی انتظار می رود در مهندسین جوان وجود دارد و دکتر فتح الهی باید آنها را مدیریت کند.

حاجبی اظهار داشت: باید برای انچه که امید در جامعه را زیاد می کند تلاش و انها را برای مردم بیان کرد.

امام جمعه شهرستان قشم گفت : دشمن تمام سعی اش بزرگ کردن کاستی ها و کوچک نشان دادن کارهای بزرگ است، اما الان در دولت عزیز واقعا کارهای بزرگی در حال انجام است و امیدواریم به زودی برای افتتاح این طرح بیاییم.

حاجبی افزود :قرار گاه خاتم یکی از نهادهای انقلابی و ابرومند است که کارهای سخت و پروژه های عمرانی زیادی را در کشور به اتمام رسانده است.

امام جمعه قشم خاطر نشان کرد :باید با کارهای توسعه ای امید را در دل مردم ایجاد کنیم و در کنار این طرح ها دو طرح بزرگ دیگه در برنامه قرار دارد و دکتر فتح الهی هم قویا پای پروژه ها هستند.