بافت تاریخی جناح قابلیت جهانی شدن دارد
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 16، 1401 - 05:13


گفتگو: شهاب زمانی 

شهردار جناح به مناسبت روز شهرداری ها و دهیاری ها در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دریای اندیشه اظهار کرد: ارتقای شاخص های کیفی مدیریت شهری با هدف بالابردن و افزایش سطح رفاه اجتماعی وزندگی شهروندان و برخورداری از امکانات مناسب واجرای پروژه های ماندگار ازمهمترین اهداف مدیریت شهری درشهرجناح است.
محمد جلالی با اشاره به درآمدهای شهرداری گفت: مهمترین منابع درآمدی پایدار شهرداری ها درسطح کشور هم اکنون عوارض است که یا به صورت مستقیم ویا غیرمستقیم توسط شهرداریها دریافت می شود که میتوان به منابع حاصل از مواد۷ و۲۶ قانون مالیات برارزش افزوده اشاره کرد. برای سایر منابع درآمدی نیزدرحوزه مشارکت با بخش خصوصی برای پروژه های مناسب شهری نیز هدف گذاری صورت گرفته است.
شهردار شهرجناح با بیان اینکه بافت تاریخی شهر قابلیت جهانی شدن دارد، خاطرنشان کرد: جناح به عنوان شهری درپسکرانه خلیج فارس که نزدیکترین فاصله را تا خلیج فارس دارد و به تناسب قرارگیری درمحدوده کوران طبیعی ساحل به خشکی، درگذشته از این مزیت طبیعی بهره مند بوده است. 

ثبت بافت تاریخی رونق اقتصادی به همراه دارد
ساکنین دوراندیش شهر به نحوی ساختمانهارا درگذشته احداث نموده اندکه هم اکنون با مطالعات صورت گرفته ۶۷ هکتارمحدوده مناسب تاریخی شناسایی شده است که دارای سابقه ۱۰۰تا۱۵۰ ساله تاریخی, زنده, پویا وفعال است و سکونت وزندگی درمحدوده ۶۷ هکتاری مصوب جریان دارد. 
با بازدیدهای صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی استان و همچنین وزارت میراث فرهنگی کشور, درحال اقدام لازم برای تشکیل پرونده بافت تاریخی شهر به صورت ثبت جهانی در یونسکو هستیم و معتقدیم با تحقق این امر وقرارگیری محدوده بافت تاریخی شهرجناح درثبت یونسکو, موجب رونق اقتصادی خواهدشد. قطعا از این مزیت برای معرفی بیشتر شهرجناح استفاده خواهدشد.

مدیریت شهری با سایر ارگان ها متفاوت است
شهردار شهر جناح با اشاره به اینکه مردم و مسئولان بهترین ارزیابان برای عملکرد شهرداری هستند اظهار کرد: بنده دارای حدود ۱۹سال سابقه کار درشهرداری هستم که از ۱۹ سال سابقه ۱۷ سال و درسه شهرمختلف شهرداربوده ام وهم اکنون دانشجوی دوره دکترای تخصصی مرتبط هستم.  شهرداری را موفق میدانم که بتواند منابع ملی، استانی و شهری را برای ارتقای شاخص های مدیریت شهری بشناسد و با تصمیم های درست و نحوه دقیق اجرای برنامه های خدماتی و عمرانی در بازه زمانی مناسب حداکثر بهره برداری را از منابع محلی, استانی وکشور، جهت تحقق این مهم فراهم آورد. مدیریت شهرداری باهمه ارگانها کاملا متفاوت است و منابع ارتقا نیزکاملا محدودمی باشد. به همین جهت، لزوم بکارگیری افراد باتجربه درراس مدیریت شهری، درصدتحقق شاخص های مناسب مدیریـت 
                    شهری را با اطمینان بیشتری فراهم خواهدکرد.