باغ شهر فین قابلیت تبدیل به قطب گردشگری جنوب کشور را دارد
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 15، 1401 - 14:32


محمود آشفته شهردار فین در گفت‌و‌گو با خبرنگار دریای اندیشه با بیان اینکه مهمترین چشم انداز فین تبدیل باغ شهر فین به پایتخت گردشگری جنوب کشور است گفت: در حال حاضر مهمترین منابع درآمدی شهرداری فین ارائه خدمات به شهروندان با ماشین‌آلات عمرانی شهرداری و عوارض پروانه ساختمانی و مجموعه تفریحی استخر فین می‌باشد و با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران منبع درآمد خوبی برای شهرداری خواهد شد. 
وی افزود: مهمترین مزیت شهر فین باغ شهر بودن آن است که با داشتن نخیلات سر به فلک کشیده و قنوات و چشمه های فراوان علی‌الخصوص مجموعه گردشگری چربه مارم و مجموعه گردشگری بام و استخر فین و حمام‌های سنتی و صنایع دستی بستر مناسبی جهت رونق صنعت گردشگری در باغ شهر فین وجود دارد.
آشفته در تببین ویژگی‌های شهردار موفق تاکید‌کرد: استفاده از ایده صاحب نظران، استفاده از ظرفیت نخبگان، حل مشکلات مالی شهرداری و افزایش درآمدهای پایدار و همچنین توسعه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر فین از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و رویکردهای شهرداری فین است.

عملکرد شهرداری در طولانی مدت قابل ارزیابی است
شهردار فین تصریح‌کرد: نکته دیگر  این است که  برای ادعای موفق و یا ناموفق بودن یک شهردار نیاز به زمان است به عبارت دیگر یک شهردار را تنها با مسائل شهری نمی توان مورد قضاوت قرار داد چرا که پیامدهای طرح‌های وی و همکارانش و تأثیر آنها بر جامعه شهری در طول مدت زمان خاصی، باید مورد بررسی قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص موفقیت خودم باید از شهروندان و مسولین ذیربط پرسیده شود ولی تمام سعی و تلاشم این بوده که نهایت دقت در مسائل مطرح شده را داشته باشم و امیدوارم که توانسته باشم با شرایط مالی و اجتماعی موجود جامعه شرایط تثبیت شده‌ای را برای شهر ایجاد کنم.

محدوده شهری فین افزایش یافته است
آشفته  با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم ما حفظ بافت باغ شهری فین است  عنوان‌کرد: در راستای حفظ بافت باغ شهری فین خوشبختانه 60 هکتار از اراضی ملی به محدوده شهری با پیگیری شورا و شهرداری و مساعدت استاندار محترم و معاون عمرانی استاندار الحاق شده است.
وی تاکید‌کرد: مهمترین چالش شهرداری فین عدم وجود سند مالکیت مالکین جهت ارائه خدمات شهرداری و همچنین اجرای دقیق طرح تفصیلی شهر است که نیاز داریم شهروندان شریف فینی در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشند تا این مشکل مرتفع شود.