پالایش روزانه ۴۵۰ هزار بشکه میعانات گازی
  • اجتماعی

  • آذر 04، 1400 - 07:11


 دادور مدیرعامل ابر پالایشگاه میعانات گازی جهان:  

پالایش روزانه ۴۵۰ هزار بشکه میعانات گازی

مرتضی سلیمانی

به گزارش دریای اندیشه ، نشست هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با جامعه کارگری و مسئولان واحد های همیاری کارکنان در سالن اجتماعات پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد.

محمد علی دادور مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این مراسم گفت: تضمین برداشت۱۳ فاز پارس جنوبی از طریق این پالایشگاه صورت می گیرد و در این ابر پالایشگاه میعانات گازی جهان ، روزانه ۴۵۰ هزار بشکه میعانات گازی پالایش می شود.

وی افزود : از آنجایی که میعانات گازی یک خوراک بسیار با ارزش است ،صادراتش به صورت خام به شدت از نفت سنگین ارزان تر است،  برای همین آن را با استفاده از توان داخلی به یک فرصت برای تولید و ارز اوری برای کشور تبدیل کردیم .

مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ‌ با بیان اینکه مصرف بنزین در زمان محدودیت های کرونا به شدت کاهش یافت افزود: در این مدت  بزرگترین صادر کننده بنزین جهان بودیم .

دادور اظهار داشت : برای رونق گرفتن و افزایش تولید توان داخلی در زمان تحریم ،میعانات گازی   2 دلار پایین تر از قیمت جهانی در اختیار صنایع داخلی قرار می گرفت و همین امر باعث خودکفایی و بی نیازی در زمینه های مختلف شد.

مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: وقتی  پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس راه اندازی شد ،امریکا  نتوانست میعانات گازی و بزنین را تحریم کند چرا که  روزانه ۴۳ میلیون لیتر بنزین تولید و علاوه بر تامین مصرف داخلی نیاز بازارهای خارجی را نیز تامیین می کنیم.

وی با اشاره به اینکه‌ مصرف روزانه بنزین در کشور ۹۷ میلیون لیتر است بیان داشت : تولید بنزین در کشور ۱۰۵ میلیون لیتر است وامروز توانسته ایم  بزرگترین قدرت صادر کننده بنزین در جهان باشیم.

محمد علی دادور گفت :کاهش مصرف بنزین توسط مردم در دوران پیک دوم و سوم کرونا  باعث شد ،روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین صادر کنیم و  به یکی از قدرت های بزرگ صادرات بنزین در جهان تبدیل شده و بهره خوبی در این زمان برای کشور کسب کنیم.

مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس افزود:صادرات بنزین ، پنج فراورده و سوخت جت طبق  قانون با وزارت نفت است و ما فقط می توانیم فراوردهای ویژه را صادر کنیم.

دادور حفظ سرمایه های انسانی برای پالایشگاه را از اوجب واجبات دانست و خاطر نشان کرد : ما در راستای ارتقا سطح فرهنگ نیروها و خانواده همکاران ، با همکاری دانشگاه تهران ، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت را بنیان امورات فرهنگی خود قرار دادیم که اقدام مناسبی جهت حفظ و حراست از کیان خانواده است.

مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس اظهار داشت:امروز پدافند غیر عامل با امنیت سیاسی و اجتماعی کشور ما سرو کار دارد و  پروفسرهای شاغل در این پالایشگاه ، توانسته اند با طراحی نرم افزار های حیاتی کنترل را در دست گرفته و در تمامی مانورهای سایبری در امان و سر بلند باشند.

 جایگاه نخست هرمزگان در همیاری و کمک به شاغلین  کشور

هادی ابراهیمی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان در این مراسم افزود: خوشبختانه هرمزگان با داشتن ۹ مرکز همیار در شرکت‌های سطح استان در جایگاه اول قرار دارد.

وی گفت :برنامه همیاری و کمک به شاغلین نتایج مثبتی در همه شرکت‌ها داشته و به ازای هر یک دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه، حدود ۵ تا ۱۸ دلار ذخیره سرمایه برای شرکت دارد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: کاهش ۳۳ درصدی مرخصی استعلاجی، ۶۵ درصد کاهش حوادث، ۴۰ درصد صرفه‌جویی در زمان از دست رفته، ۵۰ درصد کاهش نارضایتی کارکنان ؛ از دستاوردهای این طرح بوده است.

وی افزود: مراکز همیار برنامه ویژه منابع انسانی برای بررسی مسائل بهره‌وری کارکنان و مسائل شخصی مؤثر بر عملکرد شغلی آن‌هاست.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم ، از  دو کتاب «نشریه خانواده ستاره خلیج فارس» و «روابط کار در قانون کار»رونمایی شد.