بانوان تکواندوکار کیش هشت مدال لیگ پومسه البرز را کسب کردند
  • ورزشی

  • اسفند 09، 1400 - 06:40


مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: بانوان تکواندو کار این جزیره توانستند هشت مدال در لیگ پومسه استان البرز در رقابت بین ۱۲۶ ورزشکار را کسب کنند.

به گزارش دریای اندیشه ،عزیزالله رضی پور  با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: دومین دوره لیگ پومسه غیر حضوری در بخش بانوان استان البرز با حضور ۱۲۶ نفر در رده های سنی خردسالان، نونهالان ، نوجوانان و جوانان دربخش های انفرادی ، تیمی دو نفره و تیمی سه نفره از چهار استان البرز ، زنجان ، قم و کیش برگزار شد .

وی اضافه کرد: پومسه کاران تکواندوی کیش در این مسابقات موفق به کسب ۲مدال طلا توسط رها هنرور و مریم دوکوهکی ، ۲ مدال نقره توسط کبری کریمی در انفرادی و تیم سه نفره ( مهتاب بهنیا ، آوا محمدی و نیایش فتحی )شدند .

فرضی پور یادآور شد: چهار مدال برنز توسط یکتا حاجیلویی و آوا محمدی و مریم طاهری در انفرادی و  تیم ۲ نفره ( زهرا رحمتی و مهدیه رحمتی ) کسب شد و در پایان با کسب ۲ طلا ، ۲ نقره و ۴ برنز درجایگاه سوم مشترک تیمی ایستاد.

وی افزود: مهدی خوشقدم هندبالیست جزیره کیش به دومین اردوی تیم ملی بزرگسالان هندبال ساحلی که از هشتم تا ۱۳ اسفند ماه به میزبانی اصفهان برگزار می شود جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شده است.

مدیر ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: در دومین اردوی هندبال ساحلی بزرگسالان کشور تیم‌ ملی کشورمان برای مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ تایلند آماده و ۲۹ اسفند اعزام می‌شوند تا فدراسیون جهانی از رقابت‌های آسیایی چند تیم از هر قاره را برای رقابت‌های جهانی یونان ۱۴۰۱ انتخاب ‌کند.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

هم اکنون ۴۰ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.