به یاد ۲۹۰مسافر آسمانی پهنه نیلگون خلیج فارس گلباران شد
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 13، 1401 - 09:16


به یاد ۲۹۰ مسافر آسمانی پهنه نیلگون خلیج‌فارس گلباران شد ؛
داغی بر دل دریا
به گزارش  اختصاصی روزنامه دریای اندیشه؛  همزمان با فرارسیدن دوازدهم تیرماه، سالروز جنایت خصمانه آمریکایی‌ها در مورد هدف قراردادن و انهدام هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران،پرواز ۶۵۵ بندرعباس به مقصد دبی، ویژه برنامه گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای پرواز ۶۵۵ در ناو سردار شهید محمد ناظری در پهنه آبی خلیج فارس و محل انهدام هواپیمای مسافربری ایران برگزار شد و در ذیل این برنامه خلیج‌فارس گلباران شد.
آمریکایی‌های تروریسم دولتی را در جنایات خود ایجاد کرده‌اند 
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این آئین اظهارداشت: واقعیتا واژه حقوق بشر که آمریکایی ها با آن پارت‌بازی می‌کنند یک پروگری سیاسی است و  آمریکایی ها خودشان می‌دانند که چه جنایت‌هایی را مرتکب شده‌اند و متأسفانه شاهدیم که آمریکایی‌هه از بعد سیاسی این جنایات نیز استفاده می‌کنند و یک تروریسم دولتی را ایجاد کرده‌اند که حتی به خود زحمت نداده‌اند در جنایاتشان پوسته حقوق بشر را تغییر دهند.
وی با اشاره به شرایط استان در بحث زلزله افزود: اینکه با شرایط استان در این مراسم حاضر شدیم نشان از اهمیت والای ما برای شهدای پرواز ۶۵۵ است و  باید بفهمیم و بفهمانیم به آمریکایی ها که در هر شرایطی ما با تروریسم دولتی مقابله خواهیم کرد و چهره آن‌ها را افشا می‌کنیم. 
دوستی بیان‌کرد: خواهش داریم که سیر تاریخی بعد از حادثه ۱۲ تیر ماه را نیز مورد بررسی قرار دهیم چرا که بعد از این اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها، اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا افزایش پیدا کرد و ابتکار عمل در دریا به دست ما افتاد.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: در بعد فنی اینکه آمریکایی‌ها  نتوانند یک هواپیمای مسافربری را از یک هواپیمای نظامی تشخیص دهند دروغی بیش نیست از طرف دیگر نیز تقدیر آمریکا از فرمانده ناو وینسس نشان می‌دهد که این کار یک تروریسم دولتی بود البته برخی‌ها تلاش می‌کنند تا چهره آمریکا را بزک کنند هر چند که این کار خیلی سخت است چرا که چهره شیطان را می‌خواهند بزک کنند اما جنایات آمریکا به حدی واضح است که پرده برداری از چهره واقعی او خیلی سخت نیست و  همین که بگوییم ۶۰ نفر از قربانیان جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری کودک بودند چهره آمریکا را رسوا می‌کند.
وی تصریح‌کرد: اعداد ویژه‌ای چون ۱۲ تیر یا ۶۵۵ نیز باید بر روی اماکن و پروژه‌‌های ما قرار گیرد تا فراموش نشود.


فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه:جنایت هایی که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شوند
سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه نیز در این مراسم اظهارداشت: امروز ما شاهد گرامی‌داشت شهدای مظلوم و بی‌دفاع حادثه تروریستی و جنایت آمریکا هستیم که ۳۴ سال پیش در چنین روزی یعنی یکشنبه ۱۲ تیر سال ۶۷ آمریکا مرتکب یک جنایت بشری شد که امروز روز افشای آن است، آمریکایی ها در این روز جنایتی هولناک و تاریخی انجام دادند و آن هم حمله به هواپیمای مسافربری ایران بود که فقط و فقط سرنشینان آن برای مسافرت از امارات به دبی می‌رفتند.
وی افزود: آمریکایی ها ادعا دارند که پیشرفته و مجهز هستند از این رو امروز باید بشریت از حاکمان جنایت‌کار آمریکایی سوال کنند که چرا این کار را کردند، اگر اشتباه کردند که خیلی برایشان زشت است چرا که ادعا دارند پیشرفته اند و ناو وینسنس ناوی بود که ماموریت آن شناسایی و رهگیری اهداف پروازی بوده است و می‌توانسته است همزمان ۲۰۰ هدف پروازی را شناسایی کند بنابراین باید پاسخ بدهند که با یک همچنین ناو پیشرفته‌ای نتوانسته‌اند هواپیمای مسافربری را از هواپیمای نظامی تشخیص دهند.
غلامشاهی بیان‌کرد: ایرباس A300 غول پیکر است و مشخصاتش کاملا روی رادارها مشخص می‌شود از این رو  مردم و جوانان باید بدانند که بر روی آب‌های خلیج فارس در همین هوای گرم و شرجی آمریکایی‌هایی که مدام دم از حقوق بشر می‌زنند  صحنه دریا را مملو از جنازه‌های تکه و پاره‌ی  زن، مرد، جوان و ۶۶ کودک زیر ۱۲ سال کردند و این جنایت آن‌ها هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه تاکید‌کرد: امروز آمریکایی ها باید بدانند که دیگر آن دوران گذشته است که از این غلط ها کنند و دریا و آسمان ما را ناامن کنند و بعدش هم مدال افتخار به فرنانده ناو وینسنس بدهند امروز بدانند که منتقمین خون این شهدای بی‌گناه در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند تا اگر پا از پا خطا کردند پاسخشان را بدهند.
وی ادامه داد: ۴۶ تن از سرنشینان هواپیمای مسافربری پرواز ۶۵۵ اتباع خارجی بودند که اهل کشورهای امارات، هند، پاکستان، یوگسلاوی سابق و ایتالیا بودند، سردمداران و مردم این کشور نیز باید از آمریکایی‌ها سوال کنند که به گناهی این هواپیما را سرنگون کردند.
وی خاطرنشان‌کرد: مردم بدانند نیروهای مسلح، نیروی دریابی سپاه و ارتش و ... مقتدر پر صلابت ایستاده‌اند و مردم دیدند که چه طور شجاعانه پیشرفته‌ترین پهباد آمریکایی‌ها را مورد اصابت قرار دادیم و اعلام کردیم که ما زده‌ایم و ایستادیم تا اگر غلطی می‌کنند پاسخشان را بدهیم.
سردار غلامشاهی تأکید کرد: ما که نمی‌توانیم چهره شیطان را بزک کنیم و به فرشته تبدیل کنیم؛ آمریکایی ها قابل بزک نیستند چرا که مردم خود آمریکا هم تحت جنایت آمریکا هستند و تبعیض نژادی در آمریکا موج می‌زند؛ آیا حقوق بشر در آمریکا رعایت می‌شود؟ لذا  ما امروز آمدیم افشا کنیم و بگوییم مردم، این ۲۹۰ نفری که ۳۴ سال پیش در آسمان جمهوری اسلامی ایران مورد اصابت قرار گرفتند چه گناهی کرده بودند که به شهادت رسیدند و آمریکایی‌ها قطعا باید پاسخ جنایاتشان را بدهند. 

انتهای پیام/