بهبود معیشت مردم در کنار توسعه اقتصادی اولویت دولت است
  • اجتماعی

  • آبان 22، 1400 - 13:56


دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور:

 

بهبود معیشت مردم در کنار توسعه اقتصادی اولویت دولت است

 

به گزارش روزنامه دریای اندیشه ، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور در مراسم تودیع و‌معارفه مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کشورهای بزرگ دنیا هزاران مناطق آزاد دارند، که بخش عمده درآمد آنها ناشی از عملکرد اقتصادی در همین منطقه هاست .

 

وی گفت: اساس پایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تولید ،اشتغال ،صادرات ، سرمایه گذاری و حل مشکلات سرزمین اصلی است و در کشور ما نیز مناطق آزاد برای توسعه اقتصاد کشور شکل‌ گرفته است.

 

 

 

سعید محمد افزود: سهم صادرات مناطق آزاد در کشور ۲ درصد است در صورتی که چین 80 درصد از طریق مناطق آزاد خود صادرات انجام می دهد و باید این موضوع تغییر کرده تا اقتصاد شکوفا شود.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور گفت:ما امیدواریم بودیم اقتصاد کشور از طریق مناطق آزاد بهبود پیدا کند و این شاخص ها را رصد می کردیم‌ نه تنها بهبود پیدا نکرد ،مشکل دومی ایجاد شد ، همین که نام مناطق آزاد بر منطقه ای گذاشته می شود هزینه زندگی‌مردم چند برابر‌و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای بومیان زیاد می شود که در این زمینه باید تحقیق شود.

 

سعید محمد اظهار داشت :نگاه برخی دولتمردان به مناطق آزاد به چشم حیاط خلوت است و ما خیلی متاسفیم که به این گوهر ارزشمند، اینگونه نگاه شده و صرفا در ادوار گذشته مخصوص پر کردن جیب عده ی خاص بوده ،از امروز به بعد در سایه دولت مردمی مناطق آزاد حیاط خلوت مردم خواهد بود.

 

وی همچنین گفت :ما شرمنده مردم هستیم که با گذشت این سالها هنوز مشکل اب و برق داریم ، شرایط تحریمی کشور سخت است, اما تمام تلاشمان را می‌کنیم که وضعیت معیشتی مردم را در اولویت کار‌خود قرار دهیم.

 

 

 

سعید محمد افزود: ماموریت اصلی دکتر فتح الهی در کنار توسعه ای که برای اقتصاد کشور‌ مد نظر است ،باید هم زمان و به صورت موازی بهبود وضعیت فرهنگی معیشتی مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

 

 

 وی بیان‌ داشت ما باید سرمایه گذارن را در این منطقه فعال کنیم ،چرا که با سرمایه گذاری مناطق رشد خواهند کردو در این خصوص مردم نباید زیر چرخ توسعه له شوند . 

 

 

 دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور با بیان‌اینکه نباید از مردم غفلت کرد افزود: باید برای مردم قشم که تعداد زیادی روستا و ساکنین بومی دارد، برنامه ریزی کنیم تا فرهنگ مردم دست نخورده بماند، و اگر کسی به این جزیره سفر می کند باید تاثیر بگیرد‌ نه اینکه تاثیر بگذارد.

 

 

وی گفت : با برنامه ریزی و بودجه بندی یک دستاورد جدید و تحولی تازه در منطقه ازاد قشم خواهیم داشت.