بهره‌برداری قسمتی از کریدور ساحلی جنوب کشور تا پایان سال
  • فرهنگی

  • شهریور 22، 1399 - 09:09


استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید امکانات رفاهی مناسب در بندر چارک فراهم شود تا نگاه مسافر به کیش تضعیف نشود، گفت: امیدواریم تا پایان سال قسمتی از کریدور ساحلی جنوب کشور از مرز بوشهر تا بندرعباس کامل شده و به بهره برداری برسد.

فریدون همتی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مشکل واردات خودرو به مناطق آزاد افزود: کشور در شرایط سختی است و درآمدهای ارزی نفت از دسترس خارج شده است. افزایش قیمت ارز بر تامین و قیمت کالاهای اساسی تاثیر می گذارد.

وی بیان کرد: تلاش بانک مرکزی و دولت بر این است که با ارزهای حاصل از صادرات غیر نفتی کالاهای اساسی و مواد اولیه ضروری کارخانه ها را تامین کنند. پیگیری خواهیم کرد که به اتفاق مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم با ریاست بانک مرکزی و یا اگر نیاز بود معاون اول رئیس جمهور، جلسه ای برگزار کرده و پیشنهاد واردات خودرو با استفاده از ارز دیجیتال و همچنین درآمدهای ارزی فعالین اقتصادی در خارج از کشور ارائه کنیم.

همتی اضافه کرد: برای واردات کالاهای گروه چهار و واردات خودرو بهترین پیشنهاد، تامین ارز از محل تولید ارزهای دیجیتال و درآمدهای ارزی فعالین اقتصادی در خارج از کشوراست.

استاندار هرمزگان درباره تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سطح استان عنوان کرد:در جلسه ای با حضور رئیس جمهور، بحث تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در سطح استان هرمزگان مطرح شد ولی اعلام کردند که در صورت انجام، انگیزه برای خرید این خودروها در داخل استان بالا خواهد رفت و ارز داخلی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بنا بر این شد که تا زمان بهبود وضعیت ارزی کشور دست نگه داریم.

وی در خصوص وضعیت جاده چارک و همچنین حمل و نقل دریایی عنوان کرد: درباره پشتیبانی حمل و نقل زمینی و دریایی به جزایر استان هرمزگان باید بگویم تلاش کم نظیر جهت ساخت و بهینه سازی جاده ها در حال انجام است. امیدواریم تا پایان سال قسمتی از کریدور ساحلی جنوب کشور از مرز بوشهر تا بندرعباس کامل شده و به بهره برداری برسد.

همتی با بیان اینکه برای جاده اصلی به بندر چارک و از چارک تا بندر آفتاب توافقاتی با سازمان منطقه آزاد کیش داشته ایم و امیدواریم به زودی به پروژه سرعت دهیم، اظهار کرد: ورودی به کیش را باید حتما مناسب سازی کنیم. با توجه به اینگه گاهی به دلیل بدی آب و هوا مسیر دریایی بسته می شود و همچنین ترافیک مسافر در تعطیلات، باید امکانات رفاهی مناسب در بندر چارک فراهم شود تا نگاه مسافر به کیش تضعیف نشود.