بقاع متبرکه استان هرمزگان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
  • فرهنگی

  • اسفند 15، 1398 - 15:00


معاون فرهنگی _ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از تعطیلی بقاع متبرکه سطح استان جهت کنترل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش دریای اندیشه ،حجت الاسلام مصطفی آزادی  اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و به‌تبع آن در استان هرمزگان، ستاد کنترل بیماری کرونا تصمیم به محدود کردن بسیاری از امکان عمومی مذهبی، اقتصادی و ... گرفت.
وی افزود: در ابتدا محدودیت‌هایی در هفته‌های اول و دوم اعلام شد، اما در نهایت تصمیم گرفته شد بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی، به‌صورت موقت و تا زمان کنترل بیماری کرونا، تعطیل و از مراجعه زائران و دلدادگان امامزادگان به این بقاع جلوگیری شود.
معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان گفت: این تصمیم به اداره‌کل اوقاف هرمزگان ابلاغ شد، ما نیز این ابلاغیه را به تمامی ادارات اوقاف شهرستان‌های دارای بقاع متبرکه اعلام کردیم. امیدواریم بعد از فروکش دوره انتقال بیماری کرونا، از ظرفیت بقاع متبرکه جهت اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری و کمک به سلامت، درمان و بهداشت مردم استفاده شود.
آزادی تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که از محل منابع داخلی بقاع متبرکه، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده را خریداری کرده و به‌صورت رایگان بین مردم توزیع کنیم. در برخی بقاع نیز به‌صورت محدود این اتفاق افتاد اما به دلیل کمبود این اقلام در سطح کشور دسترسی محدودی برای تهیه و توزیع آن داشتیم.
وی ادامه داد: در حوزه اطلاع‌رسانی نیز، این امکان وجود دارد که در بقاع متبرکه، اطلاعات لازم و واقعی به مردم داده شود تا کرونا هراسی کاذبی که باعث ایجاد رعب و وحشت بین مردم شده، فروکش کند. ضدعفونی بقاع متبرکه در طول روز ادامه خواهد داشت و پس از بازگشایی علاوه بر ضدعفونی تمهیداتی نیز برای محدود کردن فاصله مردم از ضریح‌ها در نظر خواهیم گرفت.