بکارنگرفتن جوانان هرمزگانی، آنان را خسته کرده است/ بومی‌گرایی و بومی‌ستیزی دو لبه تیغ
  • اجتماعی

  • بهمن 23، 1400 - 07:40


امام جمعه شهرستان قشم گفت: بکارنگرفتن جوانان هرمزگانی در مناصب و جایگاه‌های مختلف آنان را خسته کرده و بسیاری را مجبور به قاچاق سوخت کرده است.

به گزارش  دریای اندیشه به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته حکومت علی (ع)، را حکومت متقین دانست و نبود تبعیض و برقراری عدالت را لازمه و شالوده اصلی حکومت ذکر کرد و افزود: استانی مثل هرمزگان بیشترین نرخ بیکاری را در حالی از آن خود کرده که بالاترین ظرفیت اشتغال و سرمایه‌های انسانی را دارد.

وی اظهار کرد: جوان هرمزگانی قاچاقچی نیستند و این نابلدی برخی مسئولین بوده که آنان را لب تیغ فرستاده و مانع از استفاده بجا از آنان در بخش های مختلف شده است.

خطیب جمعه قشم تصریح کرد: نباید بومی‌ها را نابود کرد و متاسفانه عدم استفاده از نیروهای هرمزگانی خلاف عدالت است و هیچ کس نباید حق جوانان هرمزگانی ر ا بگیرد.

وی ادامه داد: نباید رویش‌های انقلاب را تخریب کرد و رهبر انقلاب به تربیت شدگان مکتب امام خمینی نیاز دارد و تکثیر این شخصیت‌های انقلابی نباید با نابود کردن و تخریب انسان‌های مومن نیست.

امام جمعه شهرستان قشم اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین تفاوت‌های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های جهان، استقرار عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و مهمترین بعد آن عدالت نیروی انسانی است.

وی گفت: باید توجه داشت که رویش‌های انقلاب بیشتر از ریزش‌های آن بوده است و عدالت در بکارگیری نیروزهای انسانی نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام حاجبی بیان داشت: وقتی که می خواهیم نفتکش انگلیسی را بگیریم، همین هرمزگانی‌ها روی عرشه کشتی‌ هلی برن می شوند و اینانند که در مکتب شهید سلیمانی پرورش یافته اند.

وی بومی‌گرایی و بومی‌ستیزی را دو لبه تیغ برشمرد و اضافه کرد: هر دوی این گرایش‌های افراطی، شایستگی را از بین می برد و در مخالفت با عدالت است.

امام جمعه شهرستان قشم ظرفیت سکونت و اشتغال جزیره قشم را 500 هزار نفر برشمرد و گفت: باید به درستی از این ظرفیت استفاده شود و این موضوع می تواند سرمایه زیادی را برای استان‌های همجوار ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ما به قاچاقچی حق نمی دهیم اما باید زمینه قاچاق را از بین ببریم، اضافه کرد: برخورد با عوامل انسانی و همچنین ساختاری ایجاد چنین مشکلاتی باید در دستور کار قرار بگیرد.

حجت الاسلام حاجبی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت شیوه نامه های بهداشتی را یادآور شد و افزود: وقتی رهبر انقلاب پرچمدار رعایت موازین بهداشتی است، باید دیگران نیز ایز این اقدام الگو بگیرند و حق الناس را به درستی بجای آورند