بلوار شلوغ اما متروکه بندرلنگه
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 11، 1402 - 06:01


به گزارش دریای اندیشه از بندرلنگه ؛شکل و ظاهر بلوار منتهی به فرودگاه بندرلنگه  و چشم‌انداز آن نازیبا و زننده است. به همین سبب، می‌خواستم پیشنهاد و انتقادی در رابطه با فضای بلوار فرودگاه داشته باشم وهر مسافری که از تهران وشیراز وارد فردوگاه بندرلنگه شود وبعد به سمت شهر حرکت کند حالش از وضع بلوار به هم می خورد وهیچکس هم بفکر نیست که چرا این بلوار به این شیوه درآمده ؟!بندرلنگه واین فردوگاه فقط با یک تابلو بنام فرودگاه بین المللی خلاصه شده است از سوی دیگر کمتر شهری از آن برخوردار است ولی حیف که هیچ کاری برای زیباسازی بلوار ورودی انجام نشده و ورودی فرودگاه شبیه یک جاده روستایی و حتی پایین تر است.متاسفانه در دوران مدیریت‌های مختلف شهری و فرودگاهی، کمترین اقدامی در این زمینه مهم انجام شده است.شاید رسیدگی به بلوار منتهی به فرودگاه به جهت آنکه در خارج از حیطه فیزیکی آن قرار دارد در زمره وظایف مسئولان فرودگاه نباشد اما انصافاَ برای آنکه شأن فرودگاه و از آن مهمتر شهر حفظ شود، می‌توان با مدیران شهری برای بهبودی فضای کنونی رایزنی کرد.اِلمان نامفهوم و نازیبای ورودی بلوار فرودگاه سال‌هاست به حال خود رها شده و اصلاَ جلوه قشنگی ندارد. آخر بلوارپر از زباله های ساختمانی پر شده است وبعضی قسمت ها از این مسیر باریک که منجر به تصادف در دیوار بلوار می شود ‌و حتی در قسمت‌هایی دیوار  دچار پوسیدگی و فرسایش شدیدی شده و حتما نیاز به ترمیم و تعویض دارد.
وجود علف‌های هرز و خشک در داخل بلوار نشان می‌دهد مدت هاست که به حال خود رها شده است.
تابلوهای تبلیغاتی این بلوار با وجود آنکه مسیری پرتردد محسوب می‌شود، خالی رها شده و از آن بدتر، تابلوهای راهنمای شهری نصب شده در این بلوار هیچ نشانی ندارد و فقط پایه خالی برجای مانده است.
و اما پیشنهاد؛ورودی را می‌توان با کاشت گل های کاغذی به راحتی زیبا کرد. اطراف شمشادهای موجود می‌بایست به طور مرتب تمیز و به شکل زیبایی هرس کرد.
نصب اِلمان هایی با نماد بندرلنگه  بزرگ مانند برکه، بادگیر، قوچ مینیاتوری، درخت خرما، توت  تزئین کرد و از همان ورود مسافران، آنان را با هویت و فرهنگ این خطه آشنا کرد.
لطفا مدیران فرودگاه طی یک تعامل با شهرداری و شورای شهر بندرلنگه  در این خصوص مکاتبات و جلسات لازم را برگزار کنند و اقدامی ماندگار به مردم وشهر ارائه دهندتا این بلوار با نصف  پایه ها چراغ یکی از زیباترین بلوار های استان هرمزگان شود.