بنیاد مستضعفان 524 خانه را در محلات نایبند، حسین آباد و اسلام آباد سنددار کرد
  • اجتماعی

  • بهمن 19، 1400 - 06:48


مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان هرمزگان گفت: 524 خانه تاکنون در محلات اسلام آباد، نایبند و حسین آباد بندرعباس با همکاری بنیاد، سند دار شده‌اند.

به گزارش دریای اندیشه به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد هادی نیک پرور مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستصعفان هرمزگان عصر امروز در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: سازمان اموال و املاک، پشتوانه قوی بنیاد مستضعفان است و در هرمزگان نیز از سال ۷۰ تشکیل شده و توانسته بسیاری از املاک وابسته به خود را سنددار کند.

 

وی با بیان این که در محلاتی که تعارضاتی در مورد وضعیت اسناد منازل مردم مطرح بود، واگذاری اراضی به مردم در دستورکار قرار گرفت و در محله نایبند جنوبی که سهم بنیاد دو دانگ مشاع بود، ۳۷۵ سند به مردم واگذار شد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان هرمزگان با بیان این که در محله اسلام آباد با همکاری آقای فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور، از ۳۹ هکتار وسعت این محله، ۴.۵ هکتار متعلق به بنیاد است که در تعامل با مردم ۱۷۴ سند به مردم واگذار شده است.

نیک پرور با تصریح بر این که در محله حسین آباد که هر ۶ دانگ متعلق به بنیاد است، واگذاری‌ها را به مردم آغاز کردیم تا منازل مردم سنددار شود و بتوانند اقدامات مربوط به بازسازی و نوسازی را انجام دهند، تصریح کرد: در روز چهارشنبه 20 بهمن ماه و به مناسبت ایام با شکوه دهه فجر، در سالن شهید آوینی ۸ سند نمادین از املاک واگذار شده به مردم رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۳۲ مورد سند در محلات اسلام آباد و حسین آباد به صورت رایگان به مردم واگذار شده است.

نیک پرور همچنین گفت: در محله نایبند جنوبی ۱۶۰ مورد مسکونی باقی مانده که در حال انجام اقدامات لازم برای واگذاری این زمین‌های وابسته به بنیاد مستضعفان به مردم هستیم و واگذاری‌ اسناد به مردم نیز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کاملا رایگان است.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان همچنین افزود: کل قطعات تاکنون واگذار شده ۵۲۴ مورد بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع بوده است.

وی هرگونه واگذاری زمین و سنددار ساختن مردم را نیز با رعایت طرح تفضیلی شهر عنوان کرد تا صاحبان سندها در آینده با شهرداری به مشکل برنخورند