برگزاری نخستین مسابقه فوتبال قطع عضو غرب آسیا از کیفیت مطلوبی برخوردار است
  • ورزشی

  • اسفند 17، 1400 - 10:33


ناظر فدراسیون جهانی فوتبال قطع عضو گفت: نخستین مسابقه قهرمانی فوتبال قطع عضو غرب آسیا از لحاظ کیفیت برگزاری و موارد فنی از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش دریای اندیشه ،جعفرعسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نخستین مسابقات قهرمانی فوتبال قطع عضو آسیا با حضور پنج تیم در جزیره کیش در حال برگزاری است اظهار داشت: سه تیم برتر از پنج تیم حاضر در این مسابقات با هدف کسب سهمیه جام جهانی فوتبال قطع عضو ۲۰۲۲ در ترکیه با هم رقابت می کنند.

وی اضافه کرد: زمین چمن مجموعه المپیک جزیره کیش محل ۱۰ بازی این مسابقه است که تمام استانداردهای لازم فدراسیون جهانی فوتبال قطع عضو در آن رعایت شده از نظر اصول فنی مسابقات نیز تمامی پارامترهای لازم در آن به نحو احسن رعایت شده است.

عسگری یادآور شد: در این مسابقات پنج تیم ملی کشورهای ایران، ازبکستان، هند، عراق و فلسطین حضور دارند که در قالب چهار مسابقه برای کسب رتبه های برتر و اخذ مجوز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطع عضو ترکیه به صورت دوره ای باهم رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه تیم های ملی هند و فلسطین اولین دیدارهای بین المللی و رسمی خود را در این مسابقات تجربه می کنند افزود: تیم ملی فلسطین پدیده این مسابقه است و با وجود اولین تجربه خود در میدان‌های بین المللی توانسته بازی های خوبی را از خود نشان دهد.

ناظر فدراسیون جهانی فوتبال قطع عضو یادآور شد: در این مسابقات سه تیم برتر علاوه بر کسب سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ ترکیه حکم قهرمانی به تیم ها و اغضای آن با امضا متئوس ویدلاچ نائب رییس فدراسیون جهانی فوتبال قطع عضو، ماسایا یوکی رییس کنفدراسیون آسیا و جعفر عسگری مدیرعامل فوتبال قطع عضو ایران اعطا می شود.

وی اضافه کرد: آسیا دارای پنج سهم در مسابقه جام جهانی فوتبال قطع عضو ۲۰۲۲ ترکیه است که سه سهمیه به سه تیم برتر غرب و ۲ سهمیه نیز به ۲ تیم برتر شرق این قاره اعطا می شود.

هم اکنون ۵۰ کشور عضو فدراسیون جهانی فوتبال قطع عضو هستند و فعالیت خود را از ۱۵ سال پیش آغاز کرده است؛ کنفدارسیون آسیا نیز سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده ۱۰ کشور شامل ایران، هند، عراق، فلسطین، نپال، ژاپن، بنگلادش، مالزی و اندونزی است.