پیچیدن شمیم مطهر رضوی در بیمارستان قشم
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 19، 1401 - 06:07


 

به گزارش اختصاصی روزنامه دریای اندیشه، ویژه برنامه‌های پانزدهمین دوره از جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید را در هشتمین روز از دهه مبارک کرامت در جزیره قشم آغاز کرد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای جزیره قشم و دیدار با امام جمعه شهرستان، راهی بیمارستان جزیره شد .

برنامه بعدی خادمین حرم مطهر رضوی حضور در منزل آزاده سرافراز قشمی جاوید ایزدپناه بود که در معیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قشم این برنامه اجرایی شد و کاروان زیرسایه خورشید با حضور در منزل این یادگار دفاع مقدس ضمن توسل به ساحت قدسی حضرت رضا علیه‌السلام با اهدای هدایایی متبرک از حاج جاوید ایزدیار تجلیل کردند.آزاده سرافراز جاوید ایزدپناه به بیان خاطراتی از دوران اسارت خود در ایام دفاع مقدس پرداخت و گفت: هیچ کس نمی‌توانم نور امام رضا علیه‌السلام را از کشور ما بگیرد و دشمنان کور خوانده‌‌اند اگر فکر کرده‌اند می‌توانند به میهن ما آسیبی برسانند چرا که این مملکت صاحب دارد و حضرت رضا علیه‌السلام و امام زمان(عج) مالک راستین آن هستند.

وی افزود: در دامان این کشور به لطف حضرت رضا علیه السلام سرداران رشیدی چون حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته‌اند و ما در لشکر ثارالله توفیق داشتیم سربازی حاج قاسم را کنیم درس‌های بسیاری از او آموختیم چنانچه اگر قرار بود نیروهای حاج قاسم در محوری عملیات کنند یا به آب بزنند حاج قاسم قبل از نیروها به آب می‌زد.ایزدپناه بیان‌کرد: معتقدم که حاج قاسم اگر در بستر دنیایش را تغییر می‌داد برایش زشت بود چرا که این مرد بزرگ لیاقت نائل شدن به مقام رفیع شهادت داشت و زحمات بسیاری متحمل شده بود.

وی عنوان‌کرد: درست است که ما اسارت کشیده‌ام و در دفاع مقدس حضور داشتیم اما همواره خود را مدیون شهدا می‌دانیم لذا هر وقت که به گلزار شهدا می‌روم طلب حلالیت از شهدا دارم.

جاوید ایزدپناه خاطرنشان‌کرد: یقین بدانید رهبر عزیز ما از سلاله پاک رسول گرامی اسلام است اما واقعا مظلوم واقع می‌شود از این رو همواره دعا می‌کنم که حضرت آقا آخرین رهبر قبل ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) باشد و پرچم مقدس نظام اسلامی را به دست صاحب‌ راستین انقلاب و نظام برساند. 

کاروان در ادامه راهی منزل شهید پرافتخار استان هرمزگان و جزیره قشم سردار شهید غلامشاه ذاکری فرمانده سپاه قشم شد و حال و هوای حرم مطهررضوی را در این منزل مبارک تداعی کرد. فرزند شهید ذاکری حضور خادمین حرم مطهر رضوی را یکی از بهترین روزهای عمرش دانست و از این اقدام تجلیل کرد. 

گفتنی است دیدار با دو خانواده شهید دیگر که یکی از آن‌ها جزو خانواده‌ شهدای اهل سنت جزیره قشم می‌باشد از دیگر برنامه‌های این کاروان است.