پیگیر صدور مجوزات گمرکی و ایجاد زیرساختهای اسکله هستیم
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 20، 1401 - 10:04


فرماندار خمیر در دیدار با لنجداران بندرپل؛

پیگیر صدور مجوزات گمرکی و ایجاد زیرساخت های اسکله هستیم

فرماندار خمیر گفت: به منظور تسهیل در روند تخلیه و بارگیری و صادرات و واردات کالا، پیگیر صدور مجوزات گمرکی و همچنین ایجاد زیرساخت های بندری و دریایی در اسکله بندرپل هستیم.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از شهرستان بندرخمیر؛ میرهاشم خواستار در دیدار با تعدادی از لنجداران بندرپل که به منظور بررسی مشکلات و مطالبات آنان انجام شد، اظهار کرد: ظرفیت مهم بندری و دریایی بندرپل، احداث برخی زیرساخت‌ها را در اسکله این شهر ضروری کرده است.
مهندس خواستار در ادامه به برخی خواسته های در دست اقدام لنجداران اشاره کرد و افزود: یکی از خواسته های لنجداران منطقه، احداث رمپ تخلیه و بارگیری جهت پهلوگیری شناورها و لنج ها در اسکله بندرپل بوده که با پیگیری انجام شده این مطالبه در شورای اداری استان مطرح و به تصویب رسید.
وی ادامه داد: در بازدید میدانی دکتر صفایی رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز مقرر شد در آینده نزدیک عملیات احداث رمپ برای لنج های باری در اسکله بندرپل آغاز شود.
فرماندار خمیر اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، هم اکنون طرح مطالعاتی اسکله در حال انجام است که پس از اتمام آن، مرحله تحویل پروژه به پیمانکار جهت احداث رمپ آغاز خواهد شد.
این مقام مسئول همچنین از تأیید صدور مجوز فعالیت تجاری گمرک بندرپل در کارگروه استانی به عنوان دیگر مطالبه لنجداران خبر داد و عنوان کرد: به منظور تسهیل در فرآیند صادرات و واردات کالا، تجاری شدن گمرک بندرپل در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر صدور مجوز فعالیت تجاری گمرک بندرپل در کارگروه استانی تائید و روند اداری آن در حال انجام است.
وی ادامه داد: صدور نهایی مجوز فعالیت گمرک تجاری بندرپل، پس از بازدید میدانی متخصصان این حوزه از اسکله، انجام خواهد شد.
فرماندار خمیر در ادامه خواستار همکاری و مشارکت لنجداران و ملوانان جهت تسریع در روند راه اندازی بازارچه ملوانی در بندرپل شد و گفت: از دیگر اقدامات دولت در راستای بهره مندی مردم بندرپل از مزایای کالاهای ملوانی، صدور مجوز احداث بازارچه ملوانی در این شهر بود که لازم است لنجداران و ملوانان پلی نیز جهت تسریع در راه اندازی بازارچه ملوانی در این شهر مشارکت و همکاری کنند.
به گفته ومیرهاشم خواستار فرماندار خمیر عنوان کرد
:اگر بازارچه ملوانی مناسب در بندرپل راه اندازی شود زمینه رونق و بهبود معیشت مردم منطقه را فراهم خواهد کرد.
بر پایه این گزارش؛ از ۱۰۳ فروند لنج ثبت شده در بندرپل، حدود ۳۰ شناور در اسکله بندرپل فعالیت می کنند. 
گمرک بندرپل یکی از گمرکات قدیمی استان به شمار می رود.