بیمارستان خلیج فارس بندرعباس فوق تخصصی می‌شود
  • اجتماعی

  • اردیبهشت 31، 1401 - 07:00


به گزارش دریای اندیشه،غلامعباس مؤمنی مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بندرعباس و هرمزگان را دروازه طلایی اقتصاد ایران می دانند لذا باید از این دروازه طلایی سهمی برای رفاه شهروندان اختصاص یابد.

 

وی با اشاره به گستردگی جغرافیایی استان هرمزگان تصریح کرد: برخی شهرستانهای استان با مرکز فاصله زیادی دارند لذا باید برای ارائه خدمات درمانی تمهیداتی اندیشیده شود و به همین منظور توسعه درمانگاههای تخصصی در شهرستانهای هرمزگان در دستور کار قرار دارد.

 

دکتر مومنی افزود: تلاش می کنیم با احداث درمانگاه تخصصی بندرعباس، زمینه تبدیل بیمارستان خلیج فارس به بیمارستان فوق تخصصی فراهم گردد.

 

وی کاهش تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی را نگران کننده دانست وگفت: در سالهای گذشته تلاش شد تعداد تخت‌های بیمارستانی از 90 تخت به 250تخت برسد اما متاسفانه در سال 1400 حدود 100تخت ریزش داشتیم و برای افزایش آن هزینه‌های زیادی می طلبد در حالیکه ایجاد یک تخت بیمارستانی 60میلیارد ریال اعتبار می خواهد و تلاش می کنیم با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها این افزایش محقق شود.

 

مدیردرمان اداره کل تامین اجتماعی استان هرمزگان با وارد دانستن بسیاری انتقادها به مشکلات درمانی و کمبودها در استان در زمینه‌های تشخیصی و درمانی، عنوان کرد: ما در سال گذشته بیش از 200میلیارد تومان هزینه آنژیو گرافی پرداخت کردیم در حالیکه اگر با 25میلیارد تومان بخش آنژیوگرافی را راه اندازی می کردیم این هزینه های گزاف پرداخت نمی شد. یا از یک سوم ظرفیت بیمارستان خلیج فارس استفاده می شود که باید تلاش کرده از تمام ظرفیت‌ها بهره گرفت.

 

مومنی با اشاره به ضرورت توسعه بهداشت و درمان در شهرک‌های مسکونی از جمله شهرک پیامبر اعظم بندرعباس گفت: 77درصد ساکنان شهرک پیامبر اعظم بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند که باید برای ارائه خدمات درمانی به ساکنان تلاش کرد و در این زمینه می‌بایست امکان خدمات مناسب را به مردم فراهم کنیم.