پیروزی در جبهه ها را از علما و روحانیون آموخته ایم
  • اجتماعی

  • آذر 03، 1400 - 05:34


فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان درهمایش اساتید، ائمه جمعه، جماعات و روحانیون بسیجی عنوان کرد؛

پیروزی در جبهه ها را از علما و روحانیون آموخته ایم

 

به گزارش خبرنگار روزنامه دریای اندیشه ؛همایش اساتید، ائمه جمعه، جماعات و روحانیون بسیجی استان هرمزگان باحضور سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان، ائمه جمعه سراسر استان و طلاب و روحانیون در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در این همايش اظهارداشت: بسیج شجره طیبه ای بود که امام راحل ما آن را غرس کرد و خوشبختانه امروز نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سایر نقاط دنیا شاهد برکت یافتن و توسعه یافتن شجره طیبه بسیج هستیم.

وی افزود: بسیج در هشت سال دفاع مقدس توانست جایگاه اصلی خود را در جبهه های جنگ برای همه به اثبات برساند و در دانشگاه بزرگ  دفاع مقدس موفق شد خود را جهانی و به اوج عزت، عظمت و کرامت  برساند و فارغ التحصیلان این دانشگاه بزرگ انسان های بزرگی بودند که تربیت و رشد همه آن را مدیون علما، فضلا و روحانیون هستیم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) بیان کرد: حضور روحانیت در کنار امام خمینی(ره) و پرچمداری و روشنگری علما موجب شد موجی ایجاد شود که طبق آن انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد و ما امروز از برکات این انقلاب بهره مند شویم.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس روحانیت جلو دار همه ی اقشار بود و نمونه آن در همین استان موجود است که می بینیم در شهر بندرعباس یک حوزه علمیه ای به اتفاق همه طلاب و اساتید تعطیل می شود و همه  راهی جبهه ها می شوند و اکثر آن طلاب به درجه رفیع شهادت نائل می شوند.

سردار سالاری تصریح کرد: امروز در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم  و ضرورت حضور و توجه علما بیش از پیش حس می شود چرا که از علما آموخته ایم جنگ امروز جنگ فرهنگی و اقتصادی است و باید طبق آموزه های دین برای پیروزی در این جنگ تلاش کنیم چنانچه برای پیروزی در دفاع مقدس راه ظفر را از علما آموختیم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع)هرمزگان با اشاره به طرح تحول محلات اظهارداشت: طرح تحول محلات با محوریت مساجد، ائمه جمعه و جماعات اجرا شده است و از دور افتاده ترین نقاط استان افتخار  داریم که با حمایت علما این طرح را عملی کرده ایم که امروز به عنوان الگو از آن در کشور یاد می کنند و خوشحالیم از اینکه پرچم داران این حرکت امامان جماعت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دور افتاده ترین نقاط استان می بینیم یک طلبه عزیز نشسته است و جمعی از جوانان و نوجوانان را دور خود جمع کرده و مشکلات منطقه خود را به قدر بضاعت رفع و رجوع کرده است و امروز مجاهدت یعنی همین و خط مقدم جبهه ما امروز همینجا و در همین کارها است.

وی تاکید کرد: بحمدالله ما در مسائل امنیتی و دفاعی به برکت خون شهدا دغدغه ای نداریم و نیروهای مسلح در مقابل آمریکا و  اسرائیل ایستاده اند و نفس های آنها را به شمارش انداخته اند و امروز هیچ قدرتی جرئت تعرض به ایران اسلامی را ندارد و نخواهد داشت اما در بحث اقتصاد و فرهنگ باید با کمک علما و روحانیت کار کنیم.

 

دشمن به دنبال سکولار کردن حوزه های علمیه است

حجت الاسلام  موسی پولادی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقيه در سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان  اظهارداشت: آن روزی که امام عزیز دستور تشکیل سازمان بسیج مستضعفین را صادر کردند شاید خیلی ها فکر می کردند که امام برای مدیریت صحنه های نبرد با تجزیه طلبان و منافقین بسیج را تشکیل داده است و یا بعدها خیلی ها پنداشتند تشکیل بسیج جهت نقش آفرینی در دفاع مقدس بود اما امروز در چله دوم انقلاب اسلامی خیلی ها فهمیده اند که دستور امام برای تشکیل بسیج خیلی فراتر از برداشت ها بود و امام با تشکیل بسیج خلا بزرگی را پر کرد که در بدو اسلام و بعد از رحلت وجود مقدس نبی مکرم اسلام فقدان آن موجب شد که جامعه اسلامی به انحراف کشیده شود.

 

 

وی افزود: خلا جامعه بعد از پیامبر خالی بودن از تفکر بسیجی بود و تفکر بسیجی یعنی تفکر وجود دی الجود امیرالمومنین(ع)، تفکر عمار و ابوذر و تفکر کسانی که ایستادگی کردند  یعنی تفکر حضرت زهرا(س)، امام حسن مجتبی(ع)، سیدالشهدا و تفکر قمر  بنی هاشم از این رو  در جامعه ای که تفکر بسیجی حاکم باشد آن جامعه در همه ابعاد شکست ناپذیر می شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقيه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان بیان کرد: امام در سالهای پایان عمر مبارک خود بعد از ۱۰ سال از گذشت عمر بسیج مستضعفین  دستور جدیدی مبنی بر تشکیل بسیج طلاب و دانشجویان را صادر کرد و علت آن این بود که اگر عالمان و دانشمندان رو به اصلاح حرکت کنند جامعه بشری را رو به اصلاح خواهند برد و بالعکس اگر رو به انحراف حرکت کنند آن جامعه را نیز به انحراف خواهند کشید لذا امام با این دستور ویژه و خاص بنا را بر این گذاشت تا این خلا را هم برای توفیق جامعه با تشکیل بسیج طلاب و روحانیون پرکند.

وی عنوان کرد: ما برای رسیدن به اهداف والا پنج گام باید برداریم  که یکی از گام های مهم آن تشکیل دولت اسلامی است که ان شاالله در چله دوم انقلاب به صورت کامل تشکیل می شود و به تبع آن جامعه اسلامی نیز شکل خواهد گرفت و به جامعه ای الگوی بدون مرز با ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهیم رسید.

حجت الاسلام پولادی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی غالب شدن بسیج و تفکر بسیجی در جامعه  است و در دل بسیج ماموریت ویژه ای برای علما و روحانیون وجود دارد و برعهده آنها است که بدون تعارف از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی ادامه داد: مدتی است دست هایی تلاش می کنند حوزه های علمیه را سکولار کنند؛ سکولاریسم یعنی دشمن مدارس علمیه ما را در دفاع از انقلاب اسلامی بی خیال کند و روحانیون را فقط قانع به برگزاری نماز جماعت کنند؛ امروز اگر منبری برگزار شود به نام امام حسین علیه السلام اما آن منبر از انقلاب و آرمان های انقلابی دفاع نکند منبری سکولار است و دردی را دوا نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در چله اول انقلاب اسلامی  یک جاهایی سرعت مان کم شد و آنجا جاهایی بود که از ارزش ها و اصول انقلابی  غفلت کردیم اما در گام دوم  انقلاب اسلامی باید از گذشته درس بگیریم و با سرعت بیشتر به سوی هدف حرکت کنیم.

در ادامه بیانیه بالندگی بسیج حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب اسلامی که به طور مشترک از طرف مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور توسط آیت الله علیرضا اعرافی مدریرحوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صادر شده است توسط حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان قرائت شد.

در پایان نیز از طلاب بسیجی شاخص استان تجلیل به عمل آمد.