پیشگیری از خودکشی به عنوان یک مشکل حاد بهداشتی مورد توجه کارشناسان
  • گزارش و مصاحبه

  • شهریور 24، 1401 - 04:23


رئیس جمعیت هلال‌احمر میناب:

پیشگیری از خودکشی بعنوان یک مشکل حاد بهداشتی  مورد توجه کارشناسان 

برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از خودکشی ویژه اعضای کانون جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان میناب و همین بهانه‌ای شد تا نمک پور خبر نگار دریای اندیشه از شهرستان میناب پای صحبت های  این مدیر جوان،بومی و‌دلسوز جمعیت هلال‌احمر شهرستان میناب بنشیند.
به گزارش دریای اندیشه؛ احسان محسنی در همین ارتباط گفت: وظیفه انسانی هر کدام از ما در هر جایگاهی که در جهان زیست می نمایم حکم می کند به فکر هم نوعان خود باشیم.
وی در ادامه گفت: اهمیت دادن به جامعه وظیفه ما خدمتگذاران می باشد و همین مطلب در مقام مسئولیت ما  را وامی‌دارد که در حفظ و صیانت از جان و آرامش و سلامتی جامعه خود  بکوشیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر میناب با اشاره به برگزاری دوره آموزش از پیشگیری از خودکشی در بین جوانان توسط این جمعیت و نهادهای تعریف شده  افزود:در این دوره آموزش پیشگیری از خودکشی ویژه اعضای کانون جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان میناب که توسط این جمعیت و مرکز مشاوره باران ، واحد آموزش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و اداره ورزش و جوانان شهرستان میناب  برگزار شد، ۲۵خانم و۱۵نفر آقا در محل سالن کنفرانس جمعیت هلال احمر این شهرستان در این دوره حضور داشتند.
وی بیان نمود:در برهه کنونی جامعه می‌طلبد  یک سری  فعالیت‌هایی  جهت پیشگیری از مشکلات جامعه را برنامه ریزی و در عمل انجام دهیم و‌همین نگاه به مسیولیت  ما را بران داشت که با  همکاری مرکز مشاوره باران،مرکز بهداشت و درمان و‌امور جوانان اداره ورزش و‌جوانان شهرستان این دوره کلاس های آموزش پیشگیری از خودکشی را در میناب برگزار نماییم.
وی با اشاره به  نقش خانواده  در حمایت از جوانان و جلوگیری از ناامیدی جوانان گفت: آماده سازی زیر ساخت ها با حمایت کارشناسان این حوزه و جمعیت هلال احمر شهرستان میناب باعث شده تا بسیاری  از برنامه ها این جمعیت با همراهی  خانواده ها صورت گیرد.
محسنی اظهار داشت: حضور داوطلبانه،علاقمندان در یاری رساندن به جمعیت هلال‌احمر شهرستان میناب باعث شده ما  و همکاران در این نهاد امیدوارانه و با حمایت نهادهای ذیربط آینده را روشن ببینیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان میناب با اشاره به اهمیت پیشگیری از خودکشی گفت: پیشگیری از خودکشی دائما بعنوان یک مشکل  حاد بهداشتی در میان کارشناسان این حوزه  مطرح و همواره مورد توجه قرار گرفته؛ بطوریکه این جمعیت در حد توان خود در سطح شهرستان سعی نموده با هماهنگی با استان و نهادهای ذیربط در شهرستان کلاسها و دوره هایی مانند پیشگیری از خودکشی، خودمراقبتی در سلامت روان، حمایت های روانی،اجتماعی درحوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی، آموزش مهارت های زندگی و را در. برنامه های خود بگنجاند.
محسنی گفت:یکی از راهبردهای اولیه برای پیشگیری و جلوگیری از خودکشی نوجوانان در جامعه کاربرد آموزش همگانی درباره شناخت عوامل خطر، روش‌های پیشگیری، شناسایی جامعه هدف در معرض خطر و شیوه‌های کمک گرفتن از مراکز تخصصی است.که جمعیت هلال‌احمر شهرستان میناب با هماهنگی با کارشناسان این حوزه در شهرستان و مراکز استان این آمادگی را دارد تا نسبت به برگزاری این دوره ها  نسبت به وظیفه ذاتی جمعیت  پیشقدم باشد.