دبیر ستاد امر به معروف هرمزگان: برخورد فوری دستگاه قضا مطالبه همگانی است
  • گزارش و مصاحبه

  • اردیبهشت 20، 1402 - 05:13


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ نظارت اجتماعی در جامعه رشد کند، گفت: شهید الداغی الگوی احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار دریای اندیشه با اشاره به شهادت جوان فداکار سبزواری، شهید الداغی اظهار کرد: اقدام این شهید عزیز مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر هست، فریضه ای که خداوند متعال برای گسترش خوبی ها و پیشگیری و جلوگیری از منکرات بر عموم مسلمین واجب کرده است.
وی افزود: هر شخصی که غیرتمند باشد شجاعت داشته باشد و نسبت به وقایعی که اتفاق می‌افتد بی تفاوت نباشد می‌تواند با اقدام بهنگام و تصمیم فوری از بروز یک منکر و آسیب رسیدن به یک شخص یا جامعه پیرامونی خودش جلوگیری نماید.دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان ادامه داد: ظلم‌ستیزی و کمک به همنوع در فطرت انسان وجود دارد، حتی افرادی که اندک آشنایی با احکام دینی هم ندارند در مواجهه با بی عدالتی و ظلم سکوت نمی‌کنند و این موضوع حقانیت دین مبین اسلام را بیش از پیش نشان می‌دهد.
کریمی گفت: اعتراض نسبت به یک ناهنجاری و اقدام فوری و به موقع برای جلوگیری از آسیب، همان امر به معروف و نهی از منکر است و این موضوع در تمامی عرصه ها وجود دارد و متوقف به یک ناهنجاری اجتماعی نیست.
وی اذعان داشت: حرکت به موقع این شهید به همه ما ثابت کرد که گسترش فرهنگ مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر نه تنها باعث نجات یک شخص می شود بلکه می تواند امنیت همه جانبه را برای جامعه فراهم کند و تاثیر زیادی در سلامت جامعه و رشد اخلاقی و رفتاری مردم داشته باشد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان همچنین اضافه کرد: چیزی که دشمنان داخلی و خارجی به دنبال آن هستند این است که انسان روحیه امید، شجاعت، فداکاری و غیرت نداشته باشد و به فردی تبدیل شود که هیچ گونه احساس وظیفه ای نسبت به مسائل بیرونی ندارد و فقط در مسیر حرکت کند که آنها برایش ترسیم کرده‌اند. اما رفتار و اقدام شجاعانه شهید الداغی دست ردی بود به خواسته های دشمنان دین و بدخواهان ایران اسلامی و مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی که احکام و دستورات دین را از مسائل اجتماعی و حقوق شهروندی جدا می بینند.
کریمی تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم که فرهنگ نظارت اجتماعی در جامعه رشد کند تا در مقابل آن بی تفاوتی رواج پیدا نکند، این همان احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
وی گفت: درخواست ما اولاً از مسئولین و مدیران و همه کسانی که تریبون یا قدرتی دارند این است که وظیفه خودشان را در جهت احیا و اقامه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند همچنین از مردم شریف خواستاریم که برای رشد و فرهنگ سازی این فریضه الهی در جهت توسعه سلامت اجتماعی کمک کنند و همراه ما باشند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان بیان کرد: از مسئولان قضایی مطالبه می‌کنیم که نسبت به رفتارهای پرخاشگرانه عده قلیلی که در جهت خواست دشمن حرکت می‌کنند تصمیم فوری گرفته و اقدام قاطع داشته باشند. ملاحظات سیاسی و حزبی را کنار بگذارند و برای اجرای قانون فقط وظیفه خودشان را انجام دهند. همچنین حمایت بیش از پیش از آمرین به معروف و ناهیان از منکر بر اساس قانون را در اولویت خود قرار دهند.