در چهارمین روز از هفته دولت ؛ مرکز تکثیر میگو در شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید
  • فرهنگی

  • شهریور 06، 1399 - 11:12



مرکز تکثیر میگو در شهرستان بندرلنگه در چهارمین روز از هفته دولت با حضور جمعی از مسوولین به بهره برداری رسید.

به گزارش دریای اندیشه ؛ مرکز تکثیر میگو در شهرستان بندرلنگه و در چهارمین روز هفته دولت با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان ، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان و دریایی مدیرکل شیلات هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در آیین بهره برداری از مرکز تکثیر میگو بندرلنگه اظهار کرد: این مرکز با سرمایه گذاری 7 میلیارد تومان در سه و نیم هکتار زمین احداث شده است.

باقرزاده همایی ابراز داشت:این مرکز با ظرفیت تولید ۵۰ میلیون قطعه میگو برای ۶۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

استاندار هرمزگان نیزدر آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی شهرستان بندرلنگه اظهار داشت : ۴۰ طرح در بخش مرکزی، ۷ طرح در بخش مهران و شهر لمزان و ۴ طرح در بخش شیبکوه و چارک قرار دارند.

فریدون همتی بیان داشت : یکی از طرح‌های شاخص این هفته فرآوری و بسته بندی محصولات دریایی است که برای آن ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

عالی ترین مقام در استانداری هرمزگان تصریح کرد: برخی دیگر از طرح‌های شاخص این شهرستان شامل مرکز تکثیر میگو، زمین چمن مصنوعی بندرشناس ، ساختمان امداد جاده‌ای، شناور جمع‌آوری پسماند و چند طرح بندری دیگر از جمله سیستم اطفاء حریق بندر لنگه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بندرلنگه ظرفیت فراوانی در بخش دریایی دارد که از سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت در این شهرستان دعوت می‌کنم.

همتی اذعان داشت : بندرلنگه یکی از بنادر فعال بوده به خصوص در ترانزیت خودرو مقام اول کشور را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان برای توسعه متوازن ابراز داشت : این استان به لحاظ تحرک و حضور و فعالیت سرمایه گذاران در کنار نقشی اثرگذاری در کشور دارد.

همتی ابراز داشت : قسمت قابل توجه ای از طرح‌هایی که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد با سرمایه بخش خصوصی به سرانجام رسیده است، این سرمایه‌گذاران در هرمزگان احساس امنیت می‌کنند و شرایط آن را برای سرمایه گذاری مناسب می‌دانند.

رییس شورای تامین هرمزگان عنوان کرد: سرمایه گذاری زمینه ساز ایجاد اشتغال جدید را برای بیکاران فراهم می‌کند و موجب افزایش درآمد و کسی رفاه نسبی می‌شود.

این مسئول اشاره کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود هرمزگان برای افزایش اشتغال، درآمد و سطح رفاه نسبی استفاده کنیم‌.