در گفتگو با دریای اندیشه عنوان شد: پیشرفت فوتبالیست های جغینی درگرو حمایت
  • ورزشی

  • اسفند 04، 1400 - 05:13


 

مربی با آتیه فوتبال پایه رودان و بخش جغین این شهرستان معتقد است اگر مسوولان و متولیان ورزش کمر همت ببندند و زیر ساخت های ورزشی را بهبود ببخشند به طور حتما با این بازیکنان با استعدادی که در رودان و بویژه جغین وجود دارد آینده فوتبال از آن آنها خواهد بود.

گفتگو جذاب دریای اندیشه را با این مربی با آتیه فوتبال پایه رودان که امسال در شاهین مهر رودان دست به کار های بزرگی زد را باهم می خوانیم.

 

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

حسین داپرزه داری مربیگری سی آسیا و داری مدرک تحصیلی کارشناس حقوق  و اهل جغین هستم.

 

 

از کی رو به مربیگری فوتبال آورده آید؟

از سال ۱۳۹۳در جغین کار مربیگری رو شروع کردم و بصورت رسمی کمک مربی تیم نونهالان غدیر جغین در سطح استان هرمزگان شدم  و  در سال ۹۷ به عنوان مربی با تیم نونهالان مقاومت جغین در شهرستان شرکت کردیم و مقام دوم شهرستان را کسب کردیم.

 

 

کمی از سوابق مربیگری تان بگویید؟

کمک مربی گری تیم نونهالان غدیر جغین در سطح استان سال۹۳، مربی تیم نونهالان  مقاومت جغین و نائب قهرمانی در سطح شهرستان رودان سال۹۷، سرپرست تیم نونهالان  شاهین مهر در سطح لیگ برتر استان در سال۹۸، مربی تیم نونهالان  شاهین مهر رودان در سطح استان در سال ۹۹،سرمربی تیم نونهالان شاهین مهر رودان در سطح استان و کسب عنوان نائب قهرمانی سال۱۴۰۰ هرمزگان ، مربی تیم نوجوانان شاهین مهر رودان در سطح استان و کسب مقام قهرمانی در سال ۱۴۰۰ و کمک مربی تیم جوانان شاهین رودان در زیر گروه کشور را در سال۱۴۰۰ در کارنامه دارم.

 

 

چرا در فوتبال پایه به کارتان ادامه می دهید؟

من علاقه خاصی به بازیکن سازی در رده پایه دارم و بخاطر همین رده سنی ۴تا ۱۲سال بیشتر کار کردم و اینکه انگیزه خاصی دارم که به تدریج با کار کردن در رده سنی نونهالان به وجود آمده و همیشه کار کردن در رده پایه برای من هیجان انگیز است.

امسال در مسابقات نونهالان استان به همراه شاهین مهر حضور داشتید، کمی این رقابت ها بگویید؟

امسال شرایط خوبی در این رقابت ها داشتیم و امتیازها مساوی با پارسیان بود و با تفاضل یک گل کمتر نائب قهرمان شدیم و اگر استان نظارت داشت قطعا قهرمان میشدیم.

 

 

بنظرتان به نتیجه دلخواه رسیدید؟

قطعا در رده نونهالان به هدف مورد نظر خودم و ارکان باشگاه نرسیدیم چون لیاقت ما قهرمانی بود هر چند از نظرم بازیکنانم قهرمان شدن چون تنها یک تفاضل گل مانع قهرمانی ما شد‌.

 

 

کار کردن با نونهالان و نوجوانان در فوتبال پایه چه سختی هایی دارد؟

کار کردن با نونهالان و نوجوان تنها  انگیزه لازم  و علاقه خاصی میخواهد و باید از دریچه ذهن و نگاه خودشان ببینیم تا راحت تر بتوانیم درک کنیم.

 

 

یک فوتبالیست نونهال باید چگونه ورزش کند که به درجه های عالی برسد؟

بعضی  بازیکنان میخواهند پیشرفت کنند و بعضی بازیکنان راه حل پیشرفت را میدانند این دو مقوله جداست قطعا پیشرفت از ذهن شروع میشه و  با تلاش با برنامه ریزی درست و پشتکار به مهارتی که دوست دارن میرسن و سناریو تمرین خود را  با انالیز از وضعیت انفرادی خود تجویز کنند.

 

 

چه توصیه ای به نونهالانی که تازه وارد فوتبال شده انددارید؟

به نونهالان تازه وارد توصیه میکنم در ابتدا نظم و اخلاق و دوری از حواشی و تمرین هدف دار رمز موفقیت است.

 

 

بنظرتان مشکلات فوتبال بویژه فوتبال پایه در رودان چیست؟

مشکلات در ابتدا زیر ساخت های  مناسب و حداقل استانداردهای سخت افزاری بی بهره هستم مثل یک زمین تمرین مناسب که ضعف از مسئولین شهرستان رودان و نبود نفوذ و لابی گری در  سطح ورزش هرمزگان است، دوم نبود اسپانسر و کمک کردن به باشگاهای که در استان همواره هستند.

 

 

چه راهکاری برای برون رفت از این مشکلات دارید؟

همدلی مسئولین در سطح شهرستان و همکاری حداقلی و یکدست قطعا بازدهی  و خروجی خوبی دارد و انتقاد پذیر بودن  و نباید ورزش را سیاسی جلوه داد و به بخش موافق خود کمک کند بلکه عدالت مهترین بخشی است که هم اسلام و قانون اساسی به آن  اشاره دارد   و همچنین همدلی بازیکنان فوتبال و مربیان و پیشکسوتان فوتبال  در سطح شهرستان به این امر میتوانند کمک کنند.

 

 

بهترین خاطره مربیگری تان را بگویید؟

گل نخوردن تیم منو هیجان زده میکند قطعا بازی رفت با پارسیان گرفتن پنالتی توسط امیر مهدی رونما و همینطور قهرمانی با تیم نوجوانان شاهین مهر جز خاطرات خوب من است.

 

 

بنظرتان بهترین مربی کنونی دنیا چه کسی است؟

کارلو آنجلوتی

 

و بهترین مربی حال حاضر کشور؟

یحیی گل محمدی

 

چه برنامه ایی برای آینده مربیگری تان دارید؟

مدرک Aاسیا را بگیرم و دانش همه جانبه رو مثل دانش انالیز،تغذیه،روانشناس و علم تمرین بیشتر رو فرا بگیرم.

 

دوست دارید مربیگری را تا کجا ادامه دهید؟

مربی کمال گرایی هستم و هیچ حد مرزی برای ادامه دادن چه در دانش و چه در تیم بالاتر متصور نشدم چون دوست دارم بهترین کسی باشم که کسی بهش فکر کنه و نامحدود فکر کردن و پشتکار دو چیز مورد اراده من است.

 

شما اهل جغین هستید کمی از مصائب فوتبال این بخش بگویید؟

من از جغین مربیگری رو شروع کردم و همیشه جز اولویت مربیگری من است و دوست دارم همکاری لازم را انجام بدم .جغین همواره مورد ظلم و  اجحاف شده بخشی که همواره بازیکنان با استعداد داشته و در همه رده ها بازیکن معرفی کرده و سیاسی کاری ،کم کاری و نداشتن رابطه با دیگر دستگاها یا حتی اختلافات داخلی مسئولین جغین ورزش جغین را مستاصل کرده و نبود یک سال سالن  تمرین مناسب و نبود سالن مسابقه ،نبود زمین فوتبال چمن و با رسیدن انتخابات و راه انداختن نمایش سیاسی ورزشکاران فوتبال رو به سمت سوی قطبی بودن و سیاسی میکشاند و نبود زیر ساخت های کل جغین را با این همه استعداد نگران میکند همه نهادها و متولیان ورزش از شهرستان تا استان  باید جوابگو باشند.

 

 

بنظرتان آیا دیگر فوتبالیست های همچون حسن رمون زاده در جغین ظهور میکند؟

قطعا،چرا که هم اکنون با همین بی بضاعتی در امکانات بازیکنان خوبی داشتیم همچون  در لیگ برتر نوجوانان جواد کمالی در البدر بازی کرده و امیر علی دهکار در جوانان گلگهر بازی میکند و مجتبی راستین و حسین بهرامیان و جواد کمالی امسال در زیر گروه با شاهین مهر بود و نوجوانانی که در شاهین مهر قهرمان استان و این شرایط را دارند که سال جدید در زیر گروه کشور بازی کنند مثل امیر حسین رونما،امیر مهدی رونما،عارف خوشدل،ابوطالب دهکار ،سبحان دهکار،امین رامشگر،مرتضی رامشگر،امیر علی روزمزدی و همچنین علیرضا رامشگر بازیکن تیم متحد که قهرمان در رده بزرگسال استان شدن و فرهاد سالاری در هرنگ جوان بستگ که در کشور بازی میکند بازیکنان آینده دار جغین هستند.

 

و حرف پایانی تان؟

حرف پایانی اینکه از اوایل مربیگری از ایمان ترکی زاده که انگیزه لازم رو دادن که کلاس مربیگری بروم تشکر میکنم از وحید روانهادی و مصیب دست موزه و طاها غلامشاپور و ابراهیم راستین که هر کدام در مربی گری فوق‌العاده بودند و اما در شاهین مهر قطعا بدون شک استاد بزرگوار  محمد  کریمی که بخاطر ایشان به شاهین مهر آمدم و استاد مجتبی نیکبخت که واقعا استثنایی و فوقالعاده هستن و مدیر عامل تیم  آزادی گرامی با مشغله کاری که دارن شرایط خوبی را مهیا کردن و از ایشان ممنون هستم   و همچنین حسین اقتداری ،امیر سالاری،مهدی نایبی سرپرست تیم نونهالان،امیر رضا داوری پزشکیار ،محمد حسین ذاکر زاده تدارکات تیم و حسین الهیاری ،  هادی پور حسن مسئول روابط عمومی و دوست خوبم  مهدی مبارکی و همه مجموعه شاهین مهر تشکر میکنم.