در قالب جشن ستارگان: از نفرات برتر کنکور 1401 در میناب تجلیل شد
  • گزارش و مصاحبه

  • فروردین 20، 1402 - 05:08


علی ذاکری -

طی آئینی با حضور خانواده ها، مسئولان و چهره های علمی از 59 نفر از برترین های کنکور 1401 در میناب تجلیل شد.
به گزارش اختصاصی خبرنگار دریای اندیشه از میناب؛معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میناب جشن ستارگان را گام کوچکی برای تقدیر از تلاش های دانش آموزان در کنکور دانست و گفت:هدف از این برنامه قدردانی از دانش آموزان تلاشگر در کنکور و ایجاد انگیزه در سایر دانش آموزان است.
احمد حامدی با تاکید بر این مطلب که باید تلاش شود در سال 1402 وضعیت بهتری در کنکور داشته باشیم، از تدوین برنامه در راستای ارتقا سطح علمی و آموزشی دانش آموزان خبرداد و اظهار داشت:ایجاد قرائت خانه در مدارس و کلاس های برخط  بنیاد البرز از ویژه برنامه هایی است که برای کیفیت بخشی به آموزش دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد:برای کسب نتایج بهتر در کنکور برنامه های شبه کنکور و آزمون های شبه نهایی نیز جز برنامه های مجموعه آموزش و پرورش در سال جاری است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم با بیان این که خانواده ها با آرزوهای فراوانی فرزندان خود را راهی مدرسه می کنند تا پس از 12 سال شیرینی یک مرحله از درس خواندن او حس کنند به تشریح پیشنه جشن ستارگان در میناب پرداخت و با بیان این مطلب که شکل گیری این حرکت از سال 89 و با شعار "با یک شمع روشن می توان هزاران شمع خاموش را روشن کرد" آغاز شد، افزود:این رخداد مبارک از آن سال تا به حال هر ساله برگزار می شود.
حسن خدامی اظهار داشت:مسئولان آموزش و پروش همواره در تلاش هستند که دانش آموزان شرق هرمزگان که به منابع و امکانات دسترسی کمتر دارند به مدارج علمی بالا برسند. وی یکی از مشکلات دانش آموزان شرق هرمزگان را عدم دسترسی به کلاس های خوب دانست و گفت:علی رغم تلاش های ارزنده صورت گرفته، ولی هنوز دانش آموزان منطقه مکران از آموزش های با کفیت، کمتر بهره مند هستند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:طرح کیفیت بخشی از سال گذشته شروع شده و به صورت برخط ادامه دارد و به دنبال هستیم حضوری هم برگزار شود.
این مسئول افزود:دانش آموزان در طرح کیفیت بخشی و اعتکاف علمی به صورت جدی عمل کرده اند و به طور قطع نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت.
خدامی اضافه کرد:در کنکور سال گذشته با تلاش های انجام شده در مدارس عادی و دولتی روستایی 14 رتبه پزشکی و دندانپزشکی در استان داشته ایم و این نشانه تاثیرگذاری طرح ها است.
وی گفت:شبه کنکور و آزمون های شبه کنکور در استان دنبال می شود و علی رغم هزینه بالا به طور قطع نتیاج خوبی خواهد داشت.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان از برگزاری آزمون های شبه نهایی در این استان خبرداد و گفت:در این طرح به دنبال آن هستیم تا دانش آموزان هرمزگانی در رقابتی سالم گوی رقابت را از دانش آموزان سایر استان ها بربایند.
وی همچنین با بیان این که سال گذشته دانش آموزان هرمزگانی با کسب رتبه 140 کشور موفق شدند 18 استان برخوردار را پشت سر بگذارند، گفت:استان ما استانی صنعتی و تجاری است و این صنایع نیازمند تامین نیروی انسانی است که با نگاه مسئولان استان، نیروی انسانی بومی مد نظر است.
خدامی با ذکر این مطلب که آموزش و پرورش متولی تامین و آموزش نیروی انسانی است و با همین رویکرد، توسعه رشته های مرتبط هنرستانی در دستور کار است، افزود:رشته های مرتبط با صنایع موجود و فعال در استان اگر وجود دارد تقویت می شود و اگر هم وجود ندارد ایجاد می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان تاکید کرد:توسعه هنرستان های جوار و تربیت نیروی انسانی ماهر برای صنایع استان هدف مجموعه آموزش و پرورش است.
در پایان این آئین که با حضور خدامی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش، صباحی زاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان، ابراهیمی امام جمعه میناب، طاهری دادستان میناب، خانواده های دانش آموزان و جمعی از چهره های علمی برگزار شد از 59 دختر و پسر دارای رتبه های زیر پنج هزار در سه گروه علوم پایه، علوم انسانی و علوم پزشکی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
گفتنی است از این تعداد هشت نفر در رشته پزشکی، 20 نفر در رشته علوم انسانی، 25 نفر در رشته های علوم پایه و شش نفر در رشته هنر در دانشگاه های سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.