در مراسم تجلیل از خیرین و حامیان ایتام هرمزگان عنوان شد؛ کمک 80 میلیارد تومانی هرمزگانی ها به ایتام
  • گزارش و مصاحبه

  • فروردین 29، 1401 - 04:38


مدیرکل کمیته امداد هرمزگان :حمایت‌های خیرین استان از ایتام موجب شده است که نور امید در دل بسیاری از ایتام روشن شود به طوری‌که این خیرین نیک‌اندیش 80 میلیارد تومان به ایتام استان کمک کرده‌اند.

به گزارش اختصاصی  روزنامه دریای اندیشه؛ عصر 27 فروردین در آستانه ولادت با سعادت کریم اهل بیت علیه السلام امام حسن مجتبی علیه السلام آیین تجلیل از خیرین، نیکوکاران و حامیان ایتام استان هرمزگان با حضور مسئولین استانی و مهدی دوستی استاندار و حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در تالار یاس بندرعباس برگزار شد.

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) بندرعباس در ابتدای این آیین ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین به ارائه گزارشاتی در رابطه با عملکرد کمیته امداد پرداخت و اولویت کمیته امداد استان در سال 1401 را آموزش و اشتغال معرفی کرد.

جلیل تراهی در ادامه با تمجید از عملکرد خیرین استان گفت: امروز حمایت‌های خیرین بزرگوار استان از ایتام موجب شده است که نور امید در دل بسیاری از ایتام روشن شود به طوری‌که این خیرین نیک‌اندیش 80 میلیارد تومان به ایتام استان کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در سال گذشته دنبال کردیم در بحث مسکن بود و در این حوزه با همکاری خیرین و صنایع استان 27 میلیارد تومان جمع‌آوری و صرف ساختن مسکن ایتام و مددجویان روستایی استان شد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان میزان زکات جمع‌آوری شده در هرمزگان 44 میلیارد تومان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم اظهارداشت: با توجه به‌ اینکه در آستانه ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام قرار داریم باید تلاش کنیم تا فرهنگ مواسات و همدلی باید با الگو گرفتن از این امام عزیز در جامعه  افزایش پیدا کند.

وی افزود: در دین مبین اسلام یک  اصل وجود دارد که به‌ آن تکافل می‌گویند، به این معنا که مسلمین و مؤمنین نسبت به یکدیگر کفالت دارند و کفیل یکدیگر هستند از این رو اگر همه مردم و مسئولین به این اصل  باور داشته‌باشند و نسبت به عمل به آن اهمیت به خرج دهند جامعه‌ای خارج از فقر خواهیم داشت‌.

عبادی زاده بیان‌کرد: اسلام دینی است که قواعدی دارد که بر ضد فقر ترسیم و تدوین شده‌اند، مانند خمس، زکات، اتفاق، صدقه و ... با علم به این قوانین اگر امروز در جامعه اسلامی ما فقر وجود دارد به این دلیل است که قوانین ضد فقر اسلامی در جامعه مورد غفلت واقع شده است.

امام جمعه بندرعباس تاکید‌کرد: اگر ثروتمندان احساس مسئولیت نسبت به نیازمندان داشته‌باشند و حقوق شرعیه‌‌ای را که اسلام مشخص کرده است را بپردازند خواهیم دید که فقر از جامعه رخت بر می‌بندد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: مسئولیت‌های حاکمیت سیاسی اسلامی نیز باید مورد توجه مسئولان قرارگیرد چرا که در فقه اسلامی مکرر داریم که امامان شیعه برای حل مشکلات فقرا و نیازمندان در جامعه از بیت‌المال مسلمین هزینه می‌کردند بنابراین حاکمیت نیز نسبت به نیازمندان وظایفی دارد که باید عمل کند.