دردیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای با فرماندار خمیرمطرح شد؛ ۱۰ آموزشگاه آزاد در شهرستان خمیر مشغول فعالیت هستند
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 20، 1402 - 05:03


محمد بذرافشان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان با حضور در فرمانداری، با میرهاشم خواستار فرماندار خمیر دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از شهرستان بندرخمیر؛ این نشست که با حضور اعضای شورای شهر بندرخمیر، نماینده خیّر و همچنین معاونین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد، نحوه احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای بندرخمیر مورد بررسی قرار گرفت.
فرماندار خمیر در این نشست با تاکید بر احداث ساختمان مرکز آموزش فنی حرفه ای در شهرستان گفت: این مرکز از حدود ۱۲ سال پیش فعالیت خود را در بندرخمیر آغاز کرده و طی این مدت نهادهایی مانند شورا و شهرداری و همچنین خیرین کمک های زیادی در راه اندازی و ادامه فعالیت این مرکز داشته اند اما هنوز این مجموعه صاحب ساختمان مجزا و مستقل در شهرستان نشده است.
وی افزود: البته در حوزه عملکرد آموزشی و مهارت آموزی باید از این مجموعه تشکر کنم چرا که علیرغم کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی، طی این سال ها اقدامات خوبی در راستای آموزش و مهارت جوانان شهرستان انجام شده است. وی ادامه داد: با این وجود مجموعه فنی و حرفه ای با توجه به در اختیار گرفتن زمین و همچنین اخذ مجوزهای لازم، ضروری است نسبت به احداث ساختمان این مرکز در شهرستان تسریع نماید ضمن اینکه خیرین، نهادها، سازمان ها و صنایع موجود در شهرستان آمادگی همکاری لازم در این زمینه را خواهند داشت.
در این ادامه نشست مقرر شد سازمان فنی حرفه‌ای طی تفاهم نامه ای با خیرین، شورا و شهرداری و فرمانداری نسبت به ساخت این مرکز در بندرخمیر اقدام کند. قابل ذکر است بر اساس گزارش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمیر، عملکرد آموزشی این مرکز از سال ۹۷ تا پایان سال گذشته، ۲ هزار و ۱۳۴ نفر دوره بوده است.
همچنین در حال حاضر ۱۰ آموزشگاه آزاد در شهرستان مشغول فعالیت هستند که ۷ آموزشگاه در بخش مرکزی و ۳ آموزشگاه نیز در بخش رویدر قرار دارند.