دیپلماسی اقتصادی فعال با کشورهای دوست ایجاد می شود
  • اجتماعی

  • آبان 22، 1400 - 14:50


دیپلماسی اقتصادی فعال با کشورهای دوست ایجاد‌می شود/مناطق آزاد ریه های کشور در شرایط سخت است

 

 مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مناطق ازاد تجاری ریه های تقویت کننده سرزمین در شرایط سخت تحریم ها است.

 

به گزارش روزنامه‌ دریای اندیشه ،دکتر افشار فتح الهی مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت :امیدوارم با برنامه ریزی دقیق و طراحی مناسب ، عقب ماندگی های این خطه را جبران کرده و به مسیر توسعه جزیره زیبا قشم شتاب بیشتری دهیم.

 

وی گفت : با طرح های بلند و میان مدت به زودی مشکلات قشم را برطرف نموده و ریل گذاری جدید جزیره را در یک مسیر صحیح هدایت خواهیم کرد.

 

دکتر افشار‌فتح‌ الهی با اشاره به فرهنگ‌غنی ارزشمند و تمدن کهن مردم اصیل و نجیب جزیره قشم گفت : با تکیه به همین ارزش های فرهنگی به دنبال معرفی قشم به عنوان منبع تولید قدرت هستیم.

 

وی افزود: اینکه‌ با گذشت سی سال مردم هنوز مشکلات اب و برق داشته و از ساده ترین خدمات مناطق ازاد بی بهره اند ، نشان‌از کم‌کاری هاست که طی سالهای گذشته مردم‌ را نسبت به منطقه ا بی اعتماد کرده است.

 

  دکتر فتح الهی افزایش اعتماد بین مردم و سازمان منطقه ازاد قشم را اولویت کاری خود و همکارانش در این مجموعه دانست و گفت: قشم در توسعه اقتصاد دریا محور نقش بسزایی دارد و با اجرای این مهم مشکلات مردم نیز حل می شود.

 

مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت :تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه ، نیاز به تغییر رو یکرد دیپلماسی حاکم‌ بر سازمان منطقه ازاد دارد ، راهبرد جدیدتغییر رویکرد سازمان منطقه ازاد از محلی گرایی به منطقه و فرامنطقه گرایی است .

 

وی افزود: دیپلماسی اقتصادی فعال با کشورهای اطراف و‌کشورهای دوست بخصوص کشورهای حوزه خلیج همیشگی فارس‌را حتما در اولویت ویژه قرار خواهیم دهید .

 

فتح‌ الهی جذب سرمایه گذار‌ داخلی و خارجی ، بهره گیری از سیستم های نوین پرداختی و‌مالیاتی و مبارزه با فساد را در دستور کار داریم.

 

وی‌گفت: با همدلی و هماهنگی دستگاهای اجرایی ، مسئولین و‌ مردم قشم به زودی برنامه‌ها به صورت دقیق اعلام و اجرا می شود.