دیدار مهندس حیدری سرپرست مخابرات استان هرمزگان با امام جمعه و فرماندار شهرستان خمیر
  • اجتماعی

  • آبان 10، 1400 - 04:54


امام جمعه شهرستان خمیر : زحمات و تلاش مجموعه مخابرات برای اتصال و ارتباط خط فیبر نوری روئیدر شایسته قدردانی است .
به گزارش  دریای اندیشه به نقل از اداره روابط عمومی مخابرات منطقه هرمزگان ،مهندس حیدری سرپرست مخابرات منطقه هرمزگان به همراه صابری معاونت شبکه ،غفوری رئیس حوزه تجاری و خداداد مسئول مخابرات شهرستان خمیر با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه شهرستان خمیر با ایشان دیدار و گفتگو کردند . 
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه شهرستان خمیر ضمن تشکر از حضور مهندس حیدری و هیئت همراه ، به اهمیت و لزوم خدمت رسانی به مردم مناطق مختلف استان اشاره کرد و اظهار کرد:  زحمات و تلاش مجموعه مخابرات برای اتصال و ارتباط خط فیبر نوری روئیدر شایسته قدردانی است .
امام جمعه شهرستان خمیر عنوان کرد : خطوط ارتباطی فیبر نوری برای روستاهای مارو ، کرمران و بستوئیه نیز  از اهمیت بالائی در ارائه خدمات بهینه مخابراتی هستند . 
مهندس حیدری سرپرست مخابرات منطقه نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مخابرات منطقه گفت: خدمات رسانی در سطح وسیع و حل مشکلات ارتباطی در روستاها و مناطق دور افتاده ، از اولویت های مهم مخابرات منطقه هرمزگان می باشد.
دیدار با  میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان خمیر برنامه بعدی سرپرست مخابرات منطقه  و هیئت همراه در سفر به شهرستان خمیر بود 
فرماندار شهرستان خمیر در این نشست به پیگیری و رفع مشکل ارتباط فیبر نوری در منطقه کشار و روستاهایی که از این فیبر استفاده می کنند اشاره و خاطر نشان کرد : 
 برخورداری از امکانات ارتباطی مناسب حق هر فرد در شهر یا روستا می باشد .ایشان رفع مشکل ارتباطی در روستاهای چاه گلنی و پرکان آل موسی و نصب و راه اندازی تکنولوژی اینترنت همراه در روستاهای مارو ، دریخا ، بستویه ، پرنیمه، دشت جیهون و پرکان گیشو ، ایجاد زیرساخت های ارتباطات تلفن ثابت در شهرک میرزایی و ورودی شهر بندرخمیر از جمله خواسته هایی است که باید مد نظر قرار گیرد.
فرماندار شهرستان در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های محمدرضا خداداد مسئول  مخابرات شهرستان  خمیر گفت: خوشبختانه ایشان از جمله مسئولانی است که به صورت جهادی و میدانی از پروژه ها بازدید و نسبت به رفع آن اقدام می کند و این باعث شده خیلی از پروژه ها در این حوزه با شتاب بیشتری به سرانجام برسد.
سرپرست مخابرات منطقه هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: شرکت مخابرات با دارا بودن گسترده‌ترین شبکه ارتباطی، همواره در زمینه خدمت و توسعه پرچمدار بوده و سعی خواهد کرد با تمامی توان و با استفاده بهینه از منابعی که در اختیار دارد در توسعه هدفمند و حفظ و پایداری شبکه ها اقدام کند.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات آتی شرکت مخابرات در شهرستان خمیر گفت:یکی از اقدامات پیش روی مخابرات در شهرستان ،اجرای فیبر نوری زمینی از مخابرات بندرپل به اسکله این شهر است.
وی افزود: به زودی عملیات اجرایی فیبر نوری  در این شهرستان آغاز می شود که با اجرای این پروژه علاوه بر دستگاه های مستقر در اسکله بندرپل ،بانک ها و ادارات این شهر نیز از مزایای این فیبر بهره مند خواهند شد.
مهندس حیدری همچنین از نصب و راه اندازی تکنولوژی سایت همراه اول در روستاهای بستویه و مارو دریخا خبر داد و افزود : 
دومسیره شدن فیبرنوری از بندرعباس به بندرخمیر نیز ازسوی معاونت شبکه درحال بررسی است که  به زودی عملیاتی خواهد شد.
خدادادمسئول  مخابرات شهرستان خمیر نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده طی شش ماه اخیر در این شهرستان گفت:در این بازه زمانی تکنولوژی اینترنت3G  روستای انگوران به انجام و دکل دریایی 4G در اسکله بندرپل نیز نصب شده است. 
مهندس خداداد ادامه داد: سایت همراه اول در  روستاهای برکه سلطان ،چاه ماخور ، کیشی بالا وجیهون به تکنولوژی 3Gو 4Gمتصل شده که با راه اندازی فیبرنوری ارتباط در این روستاها برقرار خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه ترمیم فیبرنوری رویدر به طول ۸۹۰۰متر نیز درحال اجرا می باشد، افزود:مسیر دوم این پروژه نیز به صورت رادیویی انجام می شود.
مسئول مخابرات شهرستان خمیر در ادامه نصب کابل زمینی مخابراتی در روستای بناب را از دیگر کارهای در دست اقدام این اداره در شهرستان ذکر کرد.