فضای مجازی تهدیدی که باید به فرصت تبدیل شود
  • فرهنگی

  • مهر 08، 1399 - 09:45


معاونت مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه فضای مجازی تهدیدی است که باید به فرصت تبدیل شود  تصریح کرد : می طلبد افسران جنگ نرم در این فضا حضور فعال داشته باشند.
به گزارش دریای اندیشه، حجت حر  گلزاری معاونت  مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در مراسمی با عنوان  شبی با شهدا  به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد امام حسن مجتبی ( ع ) سنگ کن شرقی  اظهار داشت:  هفته دفاع مقدس یاد آور  رشادت ها ، از  خودگذشتگی ها  و ایثارگری  ها  برای  ارزش ها و آرمان ها   این مرز و بوم بوده است .
وی عنوان کرد : هفته دفاع مقدس  فرصت مناسب برای  شناخت  مقام و منزلت شهدا و ایثارگران  و تبین  اهداف بلند آنها می باشد .
معاونت مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر  با بیان اینکه واژه دفاع  در دین مبین اسلام و علی الخصوص  مذهب شیعه  دارای  مفاهیمی عمیق  است ، بیان داشت :  پیرامون  واژه  دفاع تعابیر مانند   دفاع فردی ، گاها اجتماعی که برای  آرمان همچون  رضایت خدا است و از خود گذشتن برای احیای دین وارده شده است .
گلزاری یادآوری کرد : امام حسین علیه السلام با قیام  عاشورا  درس  بی تفاوت نبودن  نسبت به  اتفاقات پیرامون جامعه  را به مردم آموخت .
وی مهم ترین  دلیل ماندگاری دفاع مقدس را، ایمان به خدا و اخلاص رزمندگان اسلام  بیان کرد و تاکیدکرد : در طول هشت ساله جنگ تحمیلی  کار های بزرگی برای حفظ تمامیت ارضی کشور انجام شد تا  خانواده ها ما در  امنیت،  آسایش و آرامش به سر برده و  در چنین  مجالسی به  راحتی در کنار یکدیگر باشند .
این کارشناس دینی اضافه کرد : امروز مرز دفاع از جغرافیای ایران اسلامی عزیز گذشته است و   به خارج این مرز و بوم گسترش یافته است .
گلزاری بیان داشت : امروز ملت شریف ایران ، بسیجی ها و پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از ارزش های و آرمان های نظام مقدس جمهوری مرز های جغرافیایی را درنوردیدند .
وی با اشاره به این موضوع که یکی مهم ترین اهداف  نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع از مستضعفین و مظلومان  شکل  گرفته است ، تصریح کرد: راه دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب  باز است و به شکل های مختلفی ادامه دارد .
معاونت مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بخش دیگر از سخنان خویش عنوان کرد :  امروز فضای مجازی در جامعه،  پیاده نظام دشمن است و باعث شبهه های زیادی شده و افسار گسیخته شده که  برای آن نیز باید برنامه ریزی دقیق اعمال شود .
وی ادامه داد : در مقابله با افسار گسیختگی فضای مجازی  جای سربازان سایبری خالی است و  می طلبد افسران جنگ نرم در این فضا حضور فعال داشته باشند تا  از ارزش های و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند .
معاونت مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف یادآور شد : هنگامی  که ایام انتخابات می شود  خیلی از کاندیدا ها یا نمایندگان فعلی ما برگه طرح شفافیت را  امضا می کنند. بهترین زمان است که نمایندگان محترم مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد خود شفافیت های لازم را داشته باشند .
 گلزاری  خاطرنشان کرد : یکی از مطالبات مردم  هرمزگان از نمایندگان  محترم در مجلس شورای اسلامی  عدم سکوت و   پاسخگو بودن نسبت به واگذاری خودرو به آنان است و در صورت عدم پاسخگویی ، در اندیشه این موضوع باشند که برای جلوس به صندلی مجلس باید بار دیگر با مردم مواجه شوند .