فوتبال با طعم خاك در جغین
  • اجتماعی

  • مهر 28، 1400 - 05:19


بخش جغین علی رغم داشتن استعدادهای ناب ورزشی این روزها از نظر مسئولان امر دور مانده  و در پی تحقق نیافتن وعده های، اهالی ورزش در این بخش می گویند چراغ ورزش جغین مدتهاست خاموش مانده و جفای بزرگی در حق جوانان جغین صورت گرفته است.

به گزارش دریای اندیشه؛بخش جغین در ۵۰ کلیومتری مرکز شهرستان رودان واقع شده و با داشتن قریب به ۲۰ هزار جمعیت که تقریبا نیمی از آنها نسل جوان و جویای شور و نشاط تشکیل می دهند فاقد امکانات اولیه ورزشی هستند.

تنها دارایی جوانان جغین از ورزش، یک سالن ورزشی چند منظوره است که در مرکز این بخش قرار دارد بیش از ۱۲ سال از احداث آن نیز می گذرد.

کلنگی که در جغین بر زمین ماند

اما فوتبال در این بخش از اهمیت ویژه‌ای در بین جوانان برخورد است، ۱۶ تیم فوتبال از ۱۶ روستای این بخش در ایام مختلف سال در زمین خاکی شهدای بخش فعال اند، زمینی که بنا بود با کلنگی که مسئولان چند سال قبل زدند به چمن طبیعی برایشان تبدیل شود البته این وعده چند سالی است که به زمین مانده و جوانان جغین چشم انتظار عمل مسئولان هستند.

یک زمین چمن مصنوعی محله‌ای نیز بیش از ۱۲ سال پیش در روستای ناصرآباد این بخش هم افتتاح شده اما امروز در سایه بی توجهی‌ها تنها چیزی شبیه به یک موکت سبز از آن باقی مانده که البته هرگاه به آن سر بزنید نونهالان مشتاق فوتبال را می‌یابید که مصدومیت سخت را برای ‌لذت بردن بیشتر از فوتبال بااستفاده از موکت سبز به جان خریده اند.

جغین مهد استعداد اما فقر در امکانات

حسین داپرزه مربی فوتبال پایه در بخش جغین در این خصوص می گوید: در جغین استعدادهای فراوانی در بخش فوتبال وجود دارد، از حسن رمون زاده گرفته که در آلمینیوم هرمزگان می درخشید  تا جواد جغین پور که سابقه چند ساله آقای گلی را در لیگ استان با سهیلی قشم دارد.

وی ادامه داد:اگر به دیگر استعدادهای فوتبالی جغین بنگریم نام هایی همچون  فرید بمپوری که در رده نوجوانان آقای گلی در استان  را با شاهین مهر رودان تجربه کرد و با سایر تیم هرمزگان در رقابت های کشوری نوجوانان درخشید و یا جواد کمالی در رده نوجوانان سابقه لیگ برتر  کشور را با پیراهن  البدر بندر کنگ را دارد میرسیم.

داپرزه تاکید کرد:  اگر چه در جغین حتی امکانات اولیه فوتبال برای نوجوانان و جوانان یافت نمی شود اما با همین شرایط هم  در دو سال اخیر نونهالانی همچون  امین رامشگر ،عارف خوشدل،مهدی زارعی،سبحان دهکار ،امیر حسین رونما و امیر مهدی رونما  در استان در قالب  تیم شاهین مهر رودان خود را مطرح کرده اند.

وی تصریح کرد: وجود بازیکنانی مانند  مجتبی راستین با که جوانان شاهین مهر رودان  در سال ۹۹ قهرمان استان شد و  حسین بهرامیان و جواد کمالی که امسال با این تیم در لیگ  زیر گروه کشور حضور پیدا میکنند قطعا نشان از استعداد های ناب فوتبالی در بخش جغین است که سال هاست در سایه محرومیت از امکانات اولیه ورزشی گم شده اند.

وی در ادامه به حضور  چند دوره ای  تیم آرش فیض آباد جغین  در لیگ برتر فوتسال استان اشاره کرد و گفت: در جغین تنها یک سالن چند منظوره وجود دارد که طی ۱۲ سالی که از افتتاح آن میگذرد حتی به جرات می توان گفت: یک لامپ روشنایی هم به آن اضافه نشده است.

 وی بیان داشت: با تیم  غدیر جغین هم فوتسال هم فوتبال در لیگ های استانی شرکت کردیم اما نبود زیر ساخت های مناسب هر بار راه پیشرفت جوانان جغین را بست.

مربی فوتبال جغین خاطر نشان کرد: طی هشت ساله گذشته  چند بار مراسم کلنگ زنی پروژه زمین چمن فوتبال جغین  برای نمایش مسئولین صورت گرفت اما در پس آن شاهد  اتفاق خاصی نیفتاد.

وی تصریح کرد: این روزها  حتی از  یک سالن مناسب مسابقه هم بی بهره هستیم تنها سالن جغین هم شرایط خوبی ندارد، و در یک کلام باید بگوییم ؛چشم انتظار مسئولان جدید در دولت مردمی هستیم تا تحولی در ورزش بخش محروم جغین رخ دهد.

 

 

تمام امکانات جغین در یک سالن ورزشی خلاصه می شود

محمد رمون پیشکسوت فوتبال و رئیس شورای اسلامی بخش جغین در خصوص وضعیت ورزش در این بخش اظهار داشت: این بخش بالغ بر ۱۸ هزار جمعیت دارد که نیمی از آنها را قشر جوانی تشکیل می‌دهند که نیازمند ورزش و امکانات ورزشی هستند.

رمون زاده بیان داشت: اکثر این جوانان ورزشکار در رشته های رزمی و بویژه فوتبال طی سال های اخیر درخشنده اند اما با وجود این همه استعداد درخشان متاسفانه هیچ امکانات ورزشی در این بخش وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تمام امکانات ما در جغین به یک سالن ورزشی چند منظوره خلاصه می شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه چمن ورزشگاه شهدای جغین گفت: هم اکنون چندین سال از این کلنگ زنی می گذرد اما جوانان جغین همچنان در حسرت زمین چمن باقی مانده اند.

رئیس شورای بخش جغین تصریح کرد: متاسفانه با این بی‌تدبیری موجی از ناامیدی در دل جوانان ورزشکار جغین ایجاد شده و این درحالی است که بیش از ۳ هزار نفر از ورزشکاران جغین بیمه شده ورزشی هستند و عملا ورزشکار سازمان یافته تلقی می شود و این ضرورت نگاه ویژه به ورزش جغین را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: چمن زمین فوتبال ورزشگاه شهدای جغین اولویت ورزش این بخش است چراکه با همین شرایط هم ما شاهد وجود ۱۶ تیم فوتبال از سراسر بخش در این زمین هستیم.

وی گفت: بازسازی زمین های فوتبال خاکی در روستاهای پالور و کم کرت و همچنین ایجاد سالن ورزشی در روستای پالور به عنوان مرکز بخش جغین دیگر نیازمندی است که باید در اولویت قرار گیرد.

رمون زاده خاطر نشان کرد: ایجاد سالن ویژه ورزش های رزمی یکی دیگراز نیاز جوانان ورزشکار این بخش است که ان شا الله دولت مردان در  دولت مردمی با شنیدن صدای محرومیت این بخش گام های خوبی را در این زمینه خواهند برداشت.

وی در پایان گفت: تحقق این امر در گرو بکارگیری نیروهای جهادی و تلاشگر است تا با دیدن فقر ورزش در این بخش برای رفع محرومیت به میدان بیایند.