جانشین مرزبانی هرمزگان: بخشی از کاهش رونق تولید و اشتغال در هرمزگان به خاطر قاچاق است
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 18، 1402 - 05:40


 جانشین مرزبانی هرمزگان با اشاره به پیامدهای مخرب قاچاق سوخت در این استان گفت: بخشی از کاهش رونق تولید و اشتغال در سطح استان به ویژه در سال‌های اخیر برگرفته از این معضل است.
به گزارش دریای اندیشه، سردار سرتیپ دوم عبداله لشکری در یادواره شهدای بخش هشت بندی میناب ثبات قدم را مسیر پیروزی در برابر دشمنان دانست و اظهارکرد: اگر خون‌های پاک جوانان نبود، امروز اثری از اصل اسلام و نظام اسلامی نبود.
وی ادامه داد: در همه شرایط باید متعهد به ارزش‌های اسلامی و ثبات بود، قرآن مؤمنان را به ثبات در قدم و با خدا بودن در همه حال دعوت می‌کند و باید در این مسیر همانند شهدا با تمام وجود جانفشانی کنیم.
جانشین مرزبانی هرمزگان در ادامه به موضوع قاچاق اشاره کرد و گفت: قاچاق یکی از پدیده‌های نابهنجار در کشورهای در حال توسعه مانند یک آفت خزنده اشتغال، تولید و سلامت جامعه را تهدید می‌کند و افراد سودجو و معارض از این حربه همیشه سو استفاده کرده و بر پیکره اقتصاد جامعه و دولت ضربه وارد می‌کنند.
سردار لشکری قاچاق سوخت را یک مصیبت بزرگ در مسیر اشتغال و رونق اقتصادی استان هرمزگان دانست و یادآور شد: بخشی از کاهش رونق تولید و اشتغال در سطح استان به ویژه در سال‌های اخیر نیز برگرفته از این معضل است.
وی ادامه داد: متأسفانه مرزبانان غیور استان هرمزگان که باید تمام توان و تلاش خود را برای حراست از مرزهای کشور صرف کنند، بخش زیادی از مأموریت‌های خود را درگیر معضل قاچاق به ویژه قاچاق سوخت کرده و وقت و هزینه زیادی از مجموعه مرزبانی صرف این موضوع می‌شود.
جانشین مرزبانی هرمزگان با بیان این نکته که مبارزه با قاچاق سوخت یک موضوع چند بعدی است، گفت: نحوه مواجهه با پدیده‌های اجتماعی که در ابعاد ملی مطرح می‌شود و تبدیل به یک دغدغه شده متفاوت و تخصصی است. سردار لشکری در پایان با هشدار جدی به سودجویان و قاچاقچیان، یادآور شد: کسانی که به دنبال منفعت‌های غیرقانونی و غیر مشروع خود هستند، مرزبانان و نیروهای انتظامی برابر قانون اقدامات لازم را در برخورد با آنها انجام خواهند داد.